Het fenomeen is bekend: we zijn allemaal bondscoach van het nationale voetbalelftal - en hebben altijd een duidelijk idee over de elf die aan de aftrap moeten staan, en vooral: wie niet. Ook over de openbare omroep weten we altijd wat daar moet gebeuren, of niet mag gebeuren. Want dat gebeurt allemaal met ons belastinggeld, mijnheer! Dat mag geen probleem zijn, behalve als politici zich rechtstreeks met de inhoud van programma's bemoeien, zoals recent ministers Sven Gatz en Joke Schauvlieghe. Anderen mogen wel een idee hebben. Zoals Media 21, de koepel die newsmonkey.be, Express.be, Apache.be, DeWereldMorgen.be, Doorbraak.be, MO*/MO.be, rekto:verso.be, Zeronaut.be en StampMedia.be verenigt. Media 21 schreef een open brief over het krantenoverzicht in De Ochtend op Radio 1. Dat moet een nieuwsoverzicht worden, geen krantenoverzicht, vindt Media 21. Daar is natuurlijk iets over te zeggen. Al geeft deze open brief een dubbel gevoel: men verhoogt via een open brief de druk op de VRT om zelf meer aan bod te komen, terwijl men expliciet naar krantenuitgevers Mediahuis en De Persgroep verwijst als diegenen die weleens druk zouden kunnen uitoefenen op de VRT (en op de bevoegde minister) om dat niet te doen. Mogen we voorstellen dat de VRT zelf (maar weloverwogen) beslist?
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]