Media & Culture Fast Forward 2020: Netflix, game engines en dataïsme
- Du 14/12/2020
au 16/12/2020 - Online!
Meer dan 20 interactieve sessies, 75 (inter)nationale sprekers en een reboot van de media- en cultuursector. Dat en meer mag u verwachten op 14, 15 en 16 december tijdens Media & Culture Fast Forward 2020.
Vandaag moeten we onze grenzen niet verleggen, maar juist heruitvinden. Daarom brengt het evenement – een initiatief van de VRT over de toekomst van media en cultuur – experts uit verschillende domeinen samen om inspiratie te vinden om uitdagingen en ambities om te zetten in acties. Staan onder meer op het programma...
“VLAAMSE NETFLIX” AND CHILL (EN)
De “Vlaamse Netflix” stond lange tijd symbool voor een mediasector in de verdediging. Het bood een antwoord op de vraag: hoe wapenen we ons tegen buitenlandse platformen? Nu blijkt: door samen te werken en te schalen! Maar wat is de toekomstvisie van het videoplatform Streamz? Mis dit CEO-onderonsje tussen Kris Vervaet (DPG Media), John Porter (Telenet), Gert Ysebaert (Mediahuis) en Frederik Delaplace (VRT) niet. Moderator van dienst is Ben Van Alboom.
GAME ENGINES IN TV & FILM (EN)
“We’re all just looking out for something real.” Luitenant Joshi slaat de nagel op de kop om dit gesprek rond game engines te introduceren. Habib Zargarpour, bekend van Twister, The Perfect Storm en Blade Runner 2049, legt uit hoe game engines speciale effecten steeds toegankelijker maken voor film- en tv-makers met een bescheiden budget. Een Oscarwaardige sessie in samenwerking met het Vlaams Audiovisueel Fonds en curator/moderator Youri Loedts.
DE ZAAK CULTUUR – DATAÏSME (NL)
Een digitale transformatie betekent investeren in data. In deze sessie gemodereerd door Tom Van de Weghe vertellen dataïsten Maurits Kreijveld (futuroloog), Emilie Nenquin (VRT), Martijn Gys (stad Antwerpen) en Saskia Scheltjens (Rijksmuseum) wat een datagedreven werking mogelijk maakte in hun organisatie en waarom de investering meer dan rendabel is. Data als de nieuwe olie!
Ontdek het volledige programma op de website van Media & Culture Fast Forward.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]