MediaDonuts trekt Ab Polspoel (ex-Panos) aan

News / People

Online advertentie- en technologiebureau MediaDonuts werft Ab Polspoel aan als strategy & business director. “Met zijn ervaring in retail, telecom en verzekering, aan zowel adverteerders- als agencyzijde, willen we de uitbouw van nieuwe digitale oplossingen versnellen en Europees groeien,” zegt Jim Kramp, managing director van MediaDonuts. Polspoel maakt vanaf half april, na bijna 9 jaar, de overstap van Panos naar de agencywereld en gaat een jong team van digitale experten aansturen.

Met een uitgebreide ervaring van 20 jaar in digital marketing stelt de voormalige marketing director van Panos – in 2018 nog genomineerd als Marketeer of the year – zijn expertise ter beschikking van MediaDonuts. In het bureau gaat Ab Polspoel adverteerders helpen bij het effectief bereiken van doelgroepen in een digitale advertentiemarkt.

MediaDonuts wil met klanten een lange termijn datastrategie opzetten om doelgroepen zo effectief mogelijk te kunnen bereiken. “Wat ik zo fantastisch vind aan MediaDonuts is dat ze voor klanten een echt ecosysteem van data en geavanceerde ad tech oplossingen uitbouwen. Dat is cruciaal in een advertentiemarkt waarin privacy steeds belangrijker wordt en media als out-of-home, online radio en connected tv digitaal ingekocht worden,” zegt Polspoel. “Ik kreeg de afgelopen 20 jaar de kans om de competenties te ontwikkelen die essentieel zijn in een steeds sneller veranderende, meer digitale en transparantere advertentiemarkt. Ik geloof dat creatieve content, data en technologie de belangrijkste hefbomen zijn voor het creëren van merkwaarde.”

Belangrijke versterking lokale markt

Met deze belangrijke versterking voegt MediaDonuts een pak ervaring toe aan de lokale markt ter ondersteuning van een jong team van digital experts. Het bureau, opgericht in 2010 in Antwerpen maar inmiddels aanwezig in 11 EMEA- en APAC-landen, is gespecialiseerd in de ontwikkeling van innovatieve oplossingen om merken te helpen optimaal te connecteren met hun doelgroepen.

“MediaDonuts is ontstaan vanuit innovatieve aankoopmodellen voor media zoals real-time bidding. We geloven dat de sleutel voor een sterke marketingfunctie in de toekomst ligt in het aantonen van effectiviteit en accountability. Media-inkoop moet transparant en aantoonbaar bijdragen aan de lange termijn marketing- businessdoelstellingen,” stelt Jim Kramp.

“Ik zag het werk van MediaDonuts de voorbije jaren vanop de eerste rij, als klant. De manier waarop ze als partner unieke oplossingen op maat co-creëerden om onze communicatie meetbaar te maken was indrukwekkend, zeker in een context – een broodjesketen - waar de conversie nog offline gebeurt. Ik kijk er bijzonder naar uit om vanuit MediaDonuts bij te dragen tot de verdere transformatie van media-buying in onze markt,” besluit AB Polspoel.