Mediafin brengt massale solidariteit Belgische ondernemers in kaart

Media / News

Exact een maand geleden, op 28 maart, startte Mediafin het ondernemersplatform ‘Lock Down? Stand Up!’ op. Op het platform kunnen bedrijven initiatieven om belangeloos te helpen tijdens de coronacrisis gratis delen met twee miljoen lezers uit de Belgische business community. ‘Lock Down? Stand Up!’ wil de golf van solidariteit en veerkracht stimuleren en draait uitsluitend om niet-commerciële hulp. Het platform kan zowel bij lezers als bij ondernemers op heel wat belangstelling rekenen.

De massale inzendingen bewijzen dat Belgische bedrijven elkaar een helpende hand reiken, positief blijven en een grote weerbaarheid tonen. Al meer dan 200 bedrijven stelden zich de voorbije weken kandidaat om hun initiatief te laten opnemen op het platform.

Opvallend hierbij is dat de solidariteit sector- en regio-overschrijdend is. Zowel Vlaamse, Waalse als Brusselse bedrijven uit diverse sectoren (consulting, automotive, IT, food, finance ...) zonden allerlei initiatieven in. Kleine en grote, lokale, nationale en internationale ondernemingen dragen hun steentje bij. Ook de Belgische divisies van internationale topbedrijven laten zich niet onbetuigd. Zo staan er initiatieven van onder andere BMW, Microsoft en AB InBev op het platform.

“We hebben veel vertrouwen in de veerkracht van de Belgische ondernemingen en weten dat onze Belgische bedrijven zichzelf kunnen heruitvinden, ook in moeilijke tijden. Toch zijn we verrast zo’n grote verscheidenheid aan initiatieven op ons platform te kunnen promoten. Het Belgische bedrijfsleven is duidelijk creatief en dat kan enkel positief zijn voor de heropstart van de economie,” zegt Frederik Delaplace, CEO van Mediafin.

De deelnemende acties genieten niet alleen van extra zichtbaarheid, ze surfen ook mee op het sterk groeiende bereik van De Tijd en L’Echo. Het aantal pageviews op de digitale kanalen van de zakenkranten verd verdubbelde de voorbije weken. Dit gaat hand in hand met een zeer opvallende groei van het aantal abonnementen op de kranten. Hierdoor stijgt ook de gedrukte oplage van de weekendkranten en de magazines Sabato en Netto | Mon Argent.

Omdat nog elke dag nieuwe initiatieven worden aangemeld, heeft Mediafin besloten het platform ook de komende weken te blijven ondersteunen. Ook nu, in de fase van een stapsgewijze heropstart van de Belgische economie, blijven Belgische ondernemingen tonen dat ze samen sterk staan. U kan uw initiatief nog steeds hier indienen.