Mediahuis Connect in zesde versnelling naar Autosalon

Crea / Media / News

seatMediahuis Connect ontwikkelde dit jaar opnieuw een branded content-format dat zich specifiek tot automerken richt. Ja natuurlijk: het Autosalon, waarvan Mediahuis Connect premium mediapartner is, heeft daar iets mee te maken? Bedoeling van het format is dat het specifieke modellen die een merk tijdens deze periode in de markt wil zetten, op een originele, native en audiovisuele wijze helpt positioneren. "Nieuw aan dit branded content-format is het consumentenonderzoek waarin meer dan 600 Belgische respondenten in december door het marktonderzoeksbureau Profacts – in opdracht van Mediahuis - bevraagd werden over de zaken die zij in de aankoop van een wagen belangrijk achten," licht men toe vanuit Mediahuis Connect. "Het onderzoek stond meteen ook aan de basis van het format. Het gaat in op concrete features van wagens en wat de consument concreet van deze features verwacht. Deze inzichten werden met het merk gedeeld en dienden tevens als basis in de creatie van boeiende content. De content werd enerzijds in native dossiers en anderzijds in een videoformat verwerkt. Alles tezamen draagt het bij tot de positionering van een specifiek type wagen dat het automerk in de kijker wil zetten. "
volkswagen

Volkswagen, Seat en Opel gingen alvast in op dit aanbod. Van 16 januari tot en met 28 februari loopt er een campagne van Volkwagen op nieuwsblad.be en dh.be. Volkwagen wilde met de nieuwe T-Roc, de Tiguan en de nieuwe Tiguan Allspace, de focus op hun SUV-gamma leggen. De vraag die in de campagne centraal staat : “Waarom geeft de Belg een voorkeur aan een SUV?”. Aan de hand van de onderzoeksresultaten formuleerde Content Connections, de contentmarketingcel van Mediahuis Connect, hier een duidelijk antwoord op dat in drie dedicated pages terug te vinden is. Naast de geschreven content geeft de videocontent een grote meerwaarde aan het native dossier. In deze video – geproduceerd door Mediahuis - werd het SUV-gamma van Volkswagen in de schijnwerpers gezet, zie de website van Het Nieuwsblad en die van DH.
 Ook Seat tekende in voor een digitale campagne tijdens het Autosalon. De campagne staat eveneens online sinds 16 januari, eindigt op 28 februari en loopt op nieuwsblad.be en lavenir.net. Enkele bevindingen uit de Profacts-survey werden getoetst bij de bezoekers op de eerste dag van het Autosalon. Concreet richt de video zich naar de nieuwe Arona, het model dat Seat in de campagne naar voren wil schuiven en met echte verhalen en echte mensen in the picture wilde brengen. Net zoals bij de campagne van Volkwagen wordt ook deze branded content video ondersteund met een online videodossier waarin verschillende features uit het onderzoek aan bod komen (zie de . De campagne is te zien opwebsite van Het Nieuwsblad en die van L'Avenir.
Opel creëert dan weer awareness op een andere manier: via een wedstrijd op nieuwsblad.be en lesoir.be konden mensen een duoticket winnen voor een VIP-bezoek op het Autosalon. De beleving van het VIP-bezoek werd vastgelegd in een sfeerreportage waarin onder andere de reacties van de winnaars gefilmd werden. De reportage wordt het onderwerp van een native read campagne die gedurende 4 weken op nieuwsblad.be en lesoir.be zal lopen.