In een steeds snellere digitaliserende advertentiemarkt kiest Mediahuis een nieuwe organisatie en market approach voor haar advertentieregie. Doelstelling hierbij is om de aanpak en organisatie aan te passen aan de nieuwe digitale en economische realiteit, om zo versneld te kunnen evolueren naar een digital first, klantgedreven en efficiënte organisatie.
Mediahuis Connect zal voortaan de advertentiemarkt benaderen met de naam Mediahuis Advertising, waarbij ook de salesorganisatie een wijziging heeft gekend. Daar waar de salesteams voordien sectorgebonden georganiseerd waren, zullen ze voortaan in specifieke regio’s aan de slag gaan. Iedere regio beschikt over een dedicated sales manager die zijn of haar team van dichtbij aanstuurt. De essentie van deze organisatie is om de regionale voetafdruk te versterken.
Binnen iedere regio zijn klantenportefeuilles op basis van omvang en sector verdeeld, zodat de noden van elk type adverteerder persoonlijk en op maat beantwoord kunnen worden. Mediabureaus krijgen een toegewijde focus met Cédric Peneau die de rol van agency lead op zich neemt. Kathy Maes blijft NP lead. Zij zullen samen met alle sales managers rapporteren aan Martine Schrijvers, sales director advertising. Binnen deze nieuwe structuur blijft Bart Decoster corporate director Advertising, waarbij ook de afdelingen Marketing, Product Management, Digitale Transformatie, CRM, BI, MI, Advertising Technology en MH Brand Studio onder zijn verantwoordelijkheid vallen. Hij blijft tevens CEO van Vlaanderen 1, de holding die de radioactiviteiten (Nostalgie/NRJ) van Mediahuis overkoepelt.
“Om met de nieuwe regiestructuur tot successen en groei te komen, zullen we starten vanuit een strategische client centric approach,” verduidelijkt Bart Decoster. “We bouwden daarom een nieuwe klantensegmentatie uit met elk specifieke noden en services. We starten steeds vanuit digital first. Extra digitale en strategische profielen werden binnengehaald. Ook binnen het managementteam. De komende weken gaan wij ons nieuw aanbod en nieuwe structuur aan de markt verduidelijken.”