Mediahuis Connect start een strategische cel Digital & Product Development. De nieuwe interne afdeling spitst zich toe op business development in de context van digitaal, video en productontwikkeling.
De nieuwe strategische afdeling wordt geleid door Mark Daemen. Hij ontwikkelt als director digital & product development de digitale strategie voor Mediahuis Connect op lange termijn. Hij wordt hierin bijgestaan door een team van drie experts: business development manager digital Charlotte van Coevorden, business development manager video Peter Verrept en business development manager crossmedia Bart Bollen.
“Het creëren van deze nieuwe strategische cel zorgt bij Mediahuis Connect voor een verregaande focus en toewijding ten aanzien van de cruciale ontwikkelingen in onze markt en ons mediabedrijf," zegt Bart Decoster, corporate director van Mediahuis Connect. "We zijn hierbij zeer ambitieus. Mark is dan ook de juiste persoon om samen met zijn team de digitale visie en werking van Mediahuis Connect verder uit te schrijven en mee te helpen implementeren. Zijn succesvolle commerciële ervaring maakt dat hij ook het juiste evenwicht zal weten te vinden tussen een product- en een op de klant georiënteerde aanpak.”
Met de oprichting van de strategische Digital en Product Development cel zet Mediahuis Connect verder in op haar digitale expertise in onder meer het domein van programmatic, yield, innovatie en productontwikkeling.