Mediahuis Connect vormt team met SpotX
Mediahuis Connect heeft een samenwerkingsverband voor de Belgische markt aangekondigd met SpotX, het video inventory management platform voor premiumuitgevers en -broadcasters. SpotX biedt Mediahuis hulp bij het management en de monetization van haar video demand sources. De samenwerking combineert de premium video inventory van Mediahuis Connect met de programmatic-infrastructuur van SpotX. Bovendien geeft het de mogelijkheid voor optimalisatie van de inventory via zowel de private marketplace als programmatic direct en open marketplace deals.
“Videoconsumptie nam de afgelopen jaren gestaag toe. Ook wij investeerden in een mix van externe en eigen producties. Dit snelgroeiend video aanbod maakten we kort erna ook beschikbaar via programmatic technologieën. Toen SpotX ons benaderde met hun platform liet de beslissing om met hen in zee te gaan niet lang op zich wachten,” zegt Charlotte van Coevorden, sales manager Digital Mediahuis Connect.
Met deze samenwerking zet SpotX een belangrijke stap in de Belgische markt. Na eerder al een partnership op het gebied van programmatic video met IP Belgium te zijn aangegaan wordt het premium aanbod van video inventory uitgebreid met de sites van Mediahuis Connect zoals Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, De Standaard en Het Nieuwsblad/De Gentenaar.