Mediahuis, DPG Media en The Oval Office lanceren talentnetwerk Jobat

Media / News

Precies vier maanden nadat DPG MediaenMediahuis aangekondigd hebben hun activiteiten binnen de Belgische job- en rekruteringsmarkt onder te brengen in een gezamenlijke joint venturewerd vorige week het nieuwe Jobat boven de doopvont gehouden. The Oval Office, dat al sinds 2014 communicatiepartner van Jobat is, creëerde het nieuwe logo en verzorgde het lanceringsevent dat plaatsvond in Hôtel de la Poste. In aanwezigheid van zo’n 200 HR- en rekruteringsprofessionals hebben Mark Maldeghem, algemeen directeur van Jobat, en zijn team hun ambitieuze project voorgesteld: krachtige media, slimme data en lokale expertise combineren tot performante oplossingen voor zowel nationale als regionale rekruteerders. In de komende weken zal het nieuwe aanbod geïntroduceerd worden bij werkgevers, vanaf begin 2020 zal de merkpositie van Jobat worden verstevigd door een krachtige above the line campagne.

Gert Ysebaert (CEO Mediahuis), Mark Maldeghem (Algemeen Directeur Jobat) & Christian Van Thillo, (CEO DPG Media)

Jobat, de samensmelting van vacature.com en Jobat.be, biedt werkgevers vandaag het grootste bereik aan dankzij het mediabereik van de belangrijkste print- en digitale nieuwsmerken van het land: Het Laatste Nieuws, De Morgen, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, De Standaard, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Dit bereik gecombineerd met een kwalitatief contentaanbod en een intelligent gebruik van data moet Jobat geven de kracht niet alleen actieve maar ook latente jobzoekers te detecteren. Gert Ysebaert, CEO Mediahuis: “Door de krachten te bundelen van de twee grootste mediabedrijven zijn we in staat een bereik en en performantie te bieden die onklopbaar is in de Belgische markt.” En volgens Christian Van Thillo, CEO DPG Media, zal Jobat zich deze krachtenbundeling "meer dan ooit kunnen profileren als de absolute referentie in de rekruteringsmarkt.” Met het mediabereik van de nieuwsmerken bereikt Jobat dagelijks 67% van alle werkende en 99% van de Vlaamse nieuwslezer.

Rekrutering, employer branding en events zijn de drie pijlers van het product- en dienstenaanbod van het nieuwe Jobat. Digitale en crossmediale rekruteringsformules bieden werkgevers de mogelijkheid snel kwalitatieve kandidaten te vinden voor hun vacature; met employer branding brengt Jobat de verhalen en troeven van bedrijven bij de juiste profielen; en met de Jobat-events krijgen rekruteerders de kans talent face-to-face te ontmoeten. Mark Maldeghem,: “Door in het unieke Jobat talentnetwerk aan de slag te gaan met loopbaan content, employer branding en slimme data, kunnen we op grote schaal talent detecteren en koppelen aan de juiste job of het juiste bedrijf. Werkgevers mogen dus van JOBAT nog meer kwalitatieve kandidaten verwachten op hun vacature en nog performantere employer branding oplossingen.”