De Vloer en Mediahuis hebben nieuws voor jongeren (niet lezen als u ouder bent dan 26!)

Media / News

Een eigen weg vinden in het nieuwsaanbod is voor jongeren niet altijd eenvoudig. Mediahuis gelooft onvoorwaardelijk in onafhankelijke journalistiek die een positieve bijdrage levert aan heel de samenleving en dus ook aan de leefwereld van jongeren. Als internationale mediagroep rolt Mediahuis projecten uit waarbij jonge mensen ingeschakeld worden om mee het nieuws te maken. De groep werkt aan nieuwe producten op maat van de nieuwe generatie. En uiteraard wordt ook naar mogelijkheden gekeken om haar bestaande nieuwsmerken zo goed mogelijk binnen het bereik van jongeren te brengen. Daarom biedt Mediahuis van 25 september tot 29 oktober 2023 de jongerenformule -26+plus aan. Dat is een leesformule met één toegang tot de 5 nieuwsmerken van Mediahuis. Het abonnement kost slechts 1 euro per week, het is maandelijks opzegbaar en de prijs blijft 3 jaar geldig. Met de formule -26+plus kunnen jongeren en jongvolwassenen tot 26 jaar onbeperkt alle online artikels lezen van De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg en De Gentenaar, ongeacht of men doorklikt vanuit Instagram, Facebook, TikTok of surft op de websites of in de apps van de 5 nieuwsmerken. Koen Verwee, CEO Mediahuis België: “Volgend jaar trekken alle jongeren tussen 18 en 23 voor de eerste keer naar de stembus. We leren uit onderzoek dat jongeren een grote interesse hebben in correcte informatie en duiding over wat er gebeurt in de wereld, maar tegelijkertijd zeer prijsbewust zijn waardoor ze enkel gratis nieuws consumeren. Daarom lanceren we deze formule. Voor de prijs van een halve pint per week kunnen ze voortaan onbeperkt betrouwbare journalistiek consumeren.”

En een nieuw aanbod, dat vraagt om een nieuwe campagne! Om het goede nieuws aan te kondigen lanceert De Vloer een nieuwe campagne, gericht op Gen Z. Met headlines die inspelen op de absurd lage prijs. Want 1 euro voor 5 nieuwsmerken? Da’s all you can read, voor bijna geen geld. De campagne wordt uitgerold in posters, radiospots, online video’s, bannering en social. Check ze in dit bericht! Tenzij je ouder bent dan 26. Want dat zou vrij nutteloos zijn. De nieuwe abonnementsformule -26+plus wordt gelanceerd op 25 september. Meer info op www.plus.be/min26. Opnieuw: enkel als u geen 26 bent...

Credits:

Client: Sigrid Vande Kerkhof, Kris Luyten, Lies Callebaut, Katia Debusschere, Dries Vereecke, Janne Plessers
Agency: De Vloer
Creative Director: Johan Roelandt

Account Director: Tom Eilers

Account Manager: Lien Dons

Copywriter: Matthias De Smet
Art Director: Ivo Mertens
Designer: Tom De Vriendt, Tuan Phan

Online: Maarten Vranken

Sound engineer: Jan Pollet

Voice-over: Gloria Monserez

Post-producer: Leslie Verbist