Mediahuis lanceert MH Data Studio

Mediahuis heeft zich de laatste tijd sterk ingezet om op een innoverende manier met al hun data aan de slag te gaan. In 2017 implementeerde de mediagroep een Data Management Platform (Cxense). Hierdoor konden voortaan campagnes gerichter uitgeleverd worden, omdat surfers op basis van socio-demografisch-, intent- en leesgedrag in verschillende doelgroepen gesegmenteerd konden worden (ook wel de IZI segmenten genoemd). Nu gaat Mediahuis nog een stap verder en lanceert het een dedicated datateam dat onder de naam MH Data Studio aan de slag gaat.
MH Data Studio wordt geleid door Trui Lanckriet, data governance lead en tevens custumor data & insights manager bij Mediahuis. Het team van Lanckriet bestaat uit meerdere data scientists. Hun rol zal er uit bestaan om de kwaliteit van de “kant-en-klare” IZI audiences te garanderen, maar vooral ook om audiences op maat van de adverteerder te bouwen en onderhouden. Daarnaast zullen zij ook instaan voor het optimaliseren en rapporteren van campagnes. Jessica Bulthé maakt deel uit van het team en treedt naar voren als aanspreekpunt voor de markt. Jessica Bulthé: “Met MH Data Studio willen we een gepersonaliseerde data service aanbieden en een betrouwbare, strategische mediapartner zijn. Via pixels analyseren we wie de audience van een adverteerder is en op welke manier zij via de sites van Mediahuis bereikt kunnen worden. We kunnen de database van een adverteerder matchen met onze surfers om heel gerichte boodschappen uit te leveren naar bestaande klanten of net naar prospecten. En tot slot kunnen we look-alikes bouwen van klantensegmenten van een adverteerder, gebaseerd op surfgedrag dat gelijkaardig is aan wat we op onze sites analyseren.” Alle data van Mediahuis worden uiteraard GDPR compliant behandeld: gevoelige informatie, bijvoorbeeld surfgedrag op gezondheid.be, wordt niet getracked, de data worden nooit verkocht aan derde partijen en surfgedrag wordt anoniem geanalyseerd.
Vorig jaar lanceerde Mediahuis MH Brand Studio, een cel die zich volledig toelegt op de creatie van betrouwbare, native content op maat van merken en die nauw aansluit bij de interesses van de lezer. Met MH Data Studio legt Mediahuis nu naast native advertising ook het begrip “data science” bovenaan de agenda en neemt de mediagroep het voortouw in personalized advertising.
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]