Mediahuis shopt met CityLife Belgium

citylife-demo-scan

Marketing / Media / News / Retail

 

citylife-demo-scanMediahuis heeft een participatie genomen in CityLife Belgium, een jonge digitale onderneming uit Limburg. CityLife is het bedrijf achter de gelijknamige klantenkaart die consumenten kunnen gebruiken bij lokale handelaars. CityLife is een digitale kaart, maar kan ook als een app op een smartphone worden geïnstalleerd. Het verschil met de klassieke klantenkaart is dat gebruikers de kaart niet in één maar in alle bij CityLife aangesloten winkels en horecazaken kunnen gebruiken.
Hoe werkt CityLife? Klanten kopen iets, laten hun kaart scannen en verzamelen op die manier punten. Voldoende punten geven recht op kortingen bij toekomstige aankopen, maar kunnen ook worden geschonken aan bijvoorbeeld een goed doel of een lokale sportvereniging. Deze optie sluit naadloos aan bij het community-denken van CityLife. “Het community-gevoel is een belangrijke troef van CityLife," zegt Frank Bekkers, CEO CityLife Belgium. "Zo informeren we onze kaarthouders regelmatig over kortingen bij bepaalde winkels. Of we werken samen met onze handelaars exclusieve voordelen uit, gericht op doelgroepen zoals studentenverenigingen. Om de relatie met onze gebruikers nog hechter te maken, ontwikkelden we ook, in samenwerking met KBC, een mobiele betaaloplossing via de CityLife-app.”
CityLife Belgium werd opgericht in januari 2015 en telt 22 medewerkers. Het bedrijf is vooral actief in de stadskernen Antwerpen, Leuven, Hasselt, Genk en Gent. In 2016 worden de activiteiten uitgebreid naar alle Vlaamse kernsteden en Brussel. CityLife werkt momenteel samen met ruim 400 handelszaken en heeft meer dan 50.000 actieve gebruikers.