Mediahuis stapt in Wayne Parker Kent

wayne parker kent

Media / News

wayne parker kentMediahuis en Wayne Parker Kent worden strategische partners. De Belgische uitgever tekent in op een kapitaalverhoging om zo de ambitieuze groeiplannen van het Amsterdamse digitale mediabedrijf te ondersteunen.

Wayne Parker Kent is gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitgeven van online mediamerken in commercieel aantrekkelijke niches, en groeit erg snel. Wayne Parker Kent werd bijna zeven jaar geleden opgericht door vier partners: Slaven Mandic, Niels Hendriks, Sander Mans en Tobias de Rooij. Inmiddels bestaat het portfolio van Wayne Parker Kent uit vijftien merken, waarmee ze maandelijks zo’n acht miljoen Nederlanders bereiken.

Tot het in Amsterdam gevestigde bedrijf behoren online merken als NSMBL.nl, Culy.nl, Manners.nl en Famme.nl. Wayne Parker Kent is tevens eigenaar van contentmarketingbureau WPK The Agency, dat onder andere Unilever, Samsung en Booking.com als klanten heeft. "Zowel qua doelgroep als qua expertise op het vlak van contentmarketing sluit Wayne Parker Kent zeer goed aan bij onze eigen nieuwsmerken," aldus Gert Ysebaert, CEO van Mediahuis. "We zijn bijzonder tevreden met deze strategische samenwerking, omdat we bij Wayne Parker Kent dezelfde digitale ambitie herkennen die we zelf ook koesteren."

Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent, licht toe: "Onze ambities hebben we nooit onder stoelen of banken gestoken: wij willen van Wayne Parker Kent het grootste digitale mediabedrijf van Nederland maken. Met deze samenwerking komen we daar een flinke stap dichterbij. Daarnaast kunnen we met de kapitaalinjectie nu eindelijk een begin maken aan onze internationale groeiplannen." Mandic is blij met de Belgische uitgever als strategische partner: "Mediahuis laat keer op keer zien dat je van kranten ook krachtige en winstgevende digitale nieuwsmerken kan maken. Met deze samenwerking en hun recente bod op TMG bewijst Mediahuis nogmaals hoe sterk ze willen investeren in de Nederlandse markt."

  • Geen artikel