Mediahuis verlengt ‘Samen Impact’

Media / News

Op 27 maart lanceerden Mediahuis, IPM, Pebble Media en Skynet ‘Samen Impact’, waarbij de regies gratis online banners geven aan de lokale handelaars. Na 10 dagen werden er 900 aanvragen geregistreerd. Omwille van het succes wordt de campagne, die oorspronkelijk tot en met 30 april zou lopen, met een maand verlengd.

De bedoeling van ‘Samen Impact’ is om lokale handelszaken, die door de coronacrisis hard getroffen zijn, te ondersteunen met marketing- en communicatiemiddelen. Want ook in tijden van een crisis blijft het belangrijk om over een merk of zaak te blijven communiceren. Vandaag lopen er 568 campagnes van lokale handelaars en werden er in totaal 900 aanvragen geregistreerd. Wegens het succes werd er beslist om de campagne met een maand te verlengen, tot eind mei.

Ondertussen nemen ook Agentschap Ondernemen en SBB Accountants & Adviseurs deel aan het project. Zij krijgen telkens één week exclusieve visibiliteit als partner. Op die manier steken grote ondernemingen de lokale handelaars een hart onder de riem.

Hans De Loore, head of Mediahuis Brand Studio: “We zijn blij en fier dat we zoveel ondernemers kunnen helpen met de impact van onze regionale media. Het massale gevolg dat aan deze campagne werd gegeven, bewijst de nood aan blijvend communiceren voor ondernemers, zeker in crisistijd. Dank ook aan onze grote partners voor hun ondersteuning en geloof in onze titels. Samen geraken we hierdoor.”

Raf Sels, CEO van SBB: “Als accountant met meer dan 23.000 cliënten, ervaren wij elke dag welke impact dit coronavirus op onze ondernemers heeft. Ook in deze voor ondernemers zware tijden zijn wij er voor hen, we proberen hen wegwijs te maken in de steunmaatregelen, maar hen ook financieel-strategisch voor te bereiden op een post-corona tijdperk. Met de Samen Impact-campagne van Mediahuis kunnen we nog een stapje verder gaan en geven wij ondernemers een unieke mogelijkheid om te adverteren. Samen Slim Ondernemen in deze moeilijke tijden.”

Mark Andries, administrateur generaal van Agentschap Ondernemen: “Met deze actie willen we onze ondernemers in deze ongezien bizarre tijden een hart onder de riem steken. Met VLAIO ondersteunen we onze lokale handelaars waar mogelijk, zodat zij na de crisis hun klanten terug kunnen verwelkomen in hun winkel. We zullen hen allemaal - klein en groot - hard nodig hebben om onze economie terug te doen draaien. Daarom, wanneer je online koopt, doe dat bij de handelaars in jouw buurt, en steun onze lokale economie.”