Mediahuis wint goud op Native Advertising Awards


Awards / Media / Native / News

mediazineOp de Alexanderplatz in Berlijn woedde op 9 november nog eens een heuse veldslag. Geen Koude Oorlog, wel een pittige competitie tussen de grootse internationale nieuwsmerken en bureaus om een van de felbegeerde Native Advertising Awards. Content Connections, de contentmarketing-eenheid van Mediahuis, haalde als enige Belgische deelnemer een gouden plak met Mediazine, het digitale lifestyleblad voor MediaMarkt.

Native Advertising, of de kunst om advertenties zo natuurlijk mogelijk aan te sluiten bij het kanaal waarop ze verschijnen, is een hot topic. Getuige de vele internationale sprekers en deelnemers die editie 2017 van de Native Advertising Days in Berlijn liet optekenen. Sprekers van Bild, New York Times’ T-Brand Studios, CNN, LinkedIn en vele anderen deelden niet enkel de beste praktijken om goede commerciële content bij je lezers te krijgen, ze stuurden ook hun sterkste cases in voor een Native Advertising Award.

In dat deelnemersveld selecteerde een jury van internationale experts Mediazine als de winnaar in de categorie ‘Best use of Print Media’. Jesper Laursen, ceo van Brand Movers en de oprichter van Native Advertising Institute, prees Mediazine als een « uitzonderlijk goed gemaakte, branded publicatie die zich op alle niveaus kan meten met de beste redactionele magazines in markt ». Hans De Loore, business unit manager van Mediahuis Content Connections, prees MediaMarkt voor « het wederzijdse vertrouwen dat zo essentieel is bij het succes van de samenwerking. »