Medialaan lanceert Stievie Free

Stievie Free logo

Media / News

Stievie Free Medialaan
Medialaan lanceert dit najaar Stievie Free, de gloednieuwe instapversie van de bekende televisie-app. Stievie Free is gratis, of wat dacht u. Iedereen kan binnenkort via de Stievie Free-website en -app de vijf Medialaan-zenders, VTM, 2BE, Vitaya, JIM en VTMKZOOM, bekijken. En dit zowel live als uitgesteld (tot 6 dagen terug) op laptop, desktop, tablet en smartphone. Daarnaast lanceert Medialaan eind augustus ook een gloednieuwe VTMKZOOM-app en -website waar kinderen in een veilige omgeving kinderprogramma’s kunnen bekijken.
Vorig jaar lanceerde Medialaan een primeur door volledige afleveringen gratis aan te bieden via vtm.be. Meer dan een half miljoen Vlamingen registreerden zich al voor de service en maandelijks worden 1,6 miljoen afleveringen bekeken. Vooral jongeren kijken massaal: 1 op 3 jongeren in Vlaanderen tussen 15 en 24 jaar heeft zich aangemeld bij vtm.be, en meer dan 70% van de views komt van die doelgroep.
Stievie Free kan gratis aangeboden worden dankzij de toepassing van het reclamemodel van vtm.be, waarbij met korte reclameblokken gewerkt wordt die niet doorspoelbaar zijn. De jonge kijkgemeenschap van vtm.be gaf al aan dat ze korte reclameblokken in ruil voor kwalitatieve gratis content heel normaal vinden. Ook bij Stievie Free zullen de reclameblokken korter zijn als mensen uitgesteld kijken. Bovendien zal Stievie Free targeted advertising aanbieden, zowel bij live als bij uitgesteld kijken. Want nog dit najaar zal Medialaan targeted advertising inzetten op al zijn onlinetelevisieplatformen (vtm.be, Stievie Free,…). Dit wil zeggen dat een deel van de reclame op die platformen wordt aangepast aan het profiel van de kijker. Dankzij targeted advertising biedt Medialaan adverteerders de kans om nog doelgerichter te adverteren rond kwaliteitscontent. Op die manier kunnen adverteerders hun doelgroep nog selectiever bereiken. Peter Bossaert, CEO Medialaan: "Dankzij targeted advertising combineert tv advertising het mooiste van alle werelden: de impact van traditionele tv advertising en de fijnmazigheid van online advertising. Het medium televisie is dankzij de toevoeging van targeted advertising hedendaagser dan ooit."
Stievie Free en de nieuwe VTMKZOOM-app zijn de eerste van een reeks initiatieven waarmee Medialaan zijn leiderschap in de onlinemarkt de volgende jaren wil versterken. In een volgende fase komen er onder andere nieuwe versies van de Stievie betaal-app en van vtm.be. De bestaande betaal-app van Stievie, die de 10 Vlaamse zenders aanbiedt en waarbij mensen wél door de reclame kunnen spoelen, blijft voor de huidige klanten beschikbaar. Nieuwe klanten moeten wachten op de vernieuwde versie.