MediaMarkt en Wunderman Thompson Antwerp innoveren met doorkijkreclame

Crea / News

Voor elektroketen MediaMarkt bedacht Wunderman Thompson Antwerp een slim reclameformat om op een minder intrusieve manier te adverteren voor zijn nieuwste producten en promoties. Dit reclameformat, met de naam ‘doorkijkreclame’ wordt voor het eerst geïntroduceerd tijdens ‘De Slimste Mens ter Wereld’ op VIER.be.

Online kijkers krijgen in de plaats van een klassiek reclameblok een videoadvertentie te zien die hen toelaat om gewoon verder te kijken naar hun favoriete programma terwijl de promotie verschijnt. Zo kunnen kijkers ‘De Slimste Mens ter Wereld’ blijven volgen in de allerlaatste smart tv of tablet, zonder onderbreken. 

Doordat kijkers massaal overschakelen naar streamingdiensten, kunnen ook commerciële zenders niet achterblijven. Maar adverteren zonder kijkers af te schrikken blijft een uitdaging. “Bij SBS zijn we altijd op zoek naar nieuwe innoverende manieren om merken en consumenten samen te brengen via onze content. Doorkijkreclame is hier een prachtig voorbeeld van,” aldus Steve Brouwers, creative director bij SBS.

Promoties zijn belangrijk voor grote retailers zoals MediaMarkt, maar deze doen opvallen, is niet altijd gemakkelijk. “Als we campagnes maken voor MediaMarkt is de creatieve challenge telkens weer om op een opvallende en frisse manier de retailer en zijn promoties tot bij de kijkers te krijgen. Als we dan en cours de route ook nog eens een compleet nieuw en minder intrusief reclameformat uitvinden, is dat dubbel gewonnen,” vervolgt Sam De Volder van Wunderman Thompson Antwerp. 

Sinds zijn nieuwe rebranding is MediaMarkt steeds op zoek naar creatieve manieren om zijn doelpubliek te bereiken. “MediaMarkt is een vooruitstrevend merk, daarom deinzen we er niet voor terug om samen met Wunderman Thompson Antwerp en de media innoverende concepten in de mediamix te steken,” concludeert Fokke Lowie van MediaMarkt.

Ter info: maar liefst één op twee Vlaamse televisiekijkers keek naar de start van het nieuwe seizoen van ‘De Slimste Mens ter Wereld’, goed voor 1.361.000 kijkers en 53,9% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54. Dat is meteen ook de sterkste start ooit op VIER. Ook op dinsdag en woensdag ging Vlaanderens populairste quiz vlot over het miljoen kijkers. De eerste drie afleveringen haalden tot dusver gemiddeld 1.212.000 kijklustigen en 49.7% marktaandeel op VVA 18-54. Vorig jaar konden de eerste drie afleveringen van De Slimste Mens ter Wereld zo'n 1.037.000 kijkers boeien.

Credits:
Agency: Wunderman Thompson Antwerp
Client: MediaMarkt
Client contact: Fokke Lowie, Yannick de Bièvre, Davy Claeys
Creative Directors: Sam De Volder, Pieter Staes, Manuel Ostyn
Creative team: Patrick Vermeylen, Jan Denys, Catherine Hermans
Account team: Tom Thijs, Ena Stevens, Sarah Savoir, Matti Verhaegen
Mediapartner: Steve Brouwers Creative Director SBS, Elissa Betrains Accountmanager SBS