Mediaschool brengt Leo en Manon samen voor Leonidas

Awards / Communication / News

Leonidas ets
Hoe Leonidas middenin een studentenwedstrijd terechtkomt? In de MediaSchool Challenge, die in 2012 het daglicht zag, nemen de communicatiestudenten van de diverse campussen van MediaSchool (in België is dat ECS Brussel) het tegen elkaar op met behulp van een echte case study. Het doel? Hen confronteren met de realiteit van hun toekomst job natuurlijk! Hoe de wedstrijd in zijn werk gaat? Een gerenommeerd bedrijf (dit was eerder al Disneyland Parijs, Microsoft, Adidas, Handicap International en Malongo Café) geeft de studenten een briefing. In eerste instantie wordt er op elke school een interne wedstrijd georganiseerd, waarbij studenten van het 3e, 4e of 5e jaar (verdeeld in 5 teams) een eerste concept voor een strategische aanbeveling voorstellen. De finalisten van elke school komen dan samen op de campus van de school die het voorafgaande jaar de trofee won, om hun concept voor te stellen voor een jury... en hopelijk de wedstrijd te winnen.le jury_leonidas

De klantenervaring van millennials verbeteren
De finale van de 2019-editie zal plaatsvinden op 31 januari bij ECS in Brussel, de school die vorig jaar woon voor Malango Café. De briefing van Leonidas klonk als volgt: “Herverdeel de seizoensverkoop en verjong het merk zodat het beter op millennials is afgestemd”. Zo wil het merk de consumptie van zijn producten verbreden, zodat verkoop niet altijd beperkt blijft tot Pasen en eindejaarsfeesten. En dat is een hele klantervaring die zowel online als offline opnieuw moet worden uitgevonden.
Leo ManonWhen Leo meets Manon
Dit jaar gingen niet minder dan 13 teams de strijd met elkaar aan (ECS Parijs, Londen en Barcelona, de campus van MediaSchool in Straatsburg, Brussel, Marseille, Toulouse, Nice, Rennes en Reims en ook #SUPDEWEB Parijs, ETS en EPH). De studenten kregen 15 minuten om hun dossier de pitchen (+5 minuten vraag/antwoord) voor de jury, bestaande uit Anne Vereecken (marketingdirecteur Leonidas), Philippe de Selliers (algemeen directeur Leonidas), Franck Papazian en Khal Ladha (respectievelijk voorzitter en algemeen directeur MediaSchool). En de winnaar? Dat was ETS, een Europese school in marketing, verkoop, management en communicatie uit Parijs. De studenten van ETS wisten op te vallen met een liefdesverhaal: ‘When Leo meets Manon’. “We hebben 13 presentaties van zeer hoog niveau gezien. Ik ben verbaasd! Velen onder jullie hebben passie, en dat is belangrijk voor ons merk, maar ook voor jullie verdere leven! Ik zou graag iemand van jullie aanwerven! Sommige ideeën waren erg goed, zoals ‘When Leo meets Manon’,” klonk het bij Philippe de Selliers tijdens de prijsuitreiking.
gagnant equipe ETS (2)