Hoewel grote mediabureaus normaal niet voor de bakker om de hoek werken, doen ze in bepaalde gevallen toch aan lokale targeting. Omdat klanten dat vragen, en omdat het gewoon zeer efficiënt is.
Er zijn verschillende redenen waarom een adverteerder een sterkere aanwezigheid zou willen op een specifieke plaats. Misschien gaat het om een (al dan niet inter-)nationale keten die ergens een nieuwe vestiging opent. Of het zou kunnen dat een merk de verkoop in een bepaalde regio wil opkrikken: “Neem het voorbeeld van de biermarkt,” zegt Julie Wijns, de managing director van Initiative (onderdeel van IPG Mediabrands). “Daar heb je grote merken maar ook kleine streekbieren. Het kan gebeuren dat zo’n lokale brouwerij haar naamsbekendheid wil vergroten op plaatsen waar ze traditioneel minder verkoopt.”
Het PHD Media van managing director Christine Brone bewerkt voor bepaalde klanten de Luxemburgse markt en het bureau krijgt occasioneel ook vragen voor regionale plannen. “We hebben bijvoorbeeld ook een nationale klant die lokale evenementen sponsort: als ze een event steunen in pakweg Oostende, dan vragen ze ons om tijdelijk rond die regio te adverteren,” stelt Brone.
>>> LEES HET VOLLEDIGE ARTIKEL IN PUB MAGAZINE
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]