Meer en meer reclame in Luxemburg?

De reclamesector doet het goed in Luxemburg. In 2019 stegen de reclame-investeringen er tot 166.596.000 euro, een stijging van 5,18% ofwel een voordeel van 8.200.000 euro ten opzichte van het jaar 2018 (158.390.000). Dat blijkt uit cijfers die de leden van Espace Pub en Nielsen hebben verzamelend gedurende heel 2019.
Belangrijk om op te merken is wel dat de regie van JCDecaux in 2019 zijn universum vergrootte met LuxAirport (dat in 2018 ook al werd gecommercialiseerd, maar nog niet werd opgenomen in de cijfers voor dat jaar 2018). In 2019 leverde deze activiteit een omzet van 11 miljoen euro op. De media van vereniging Gaart an Heem en Editus.lu (website) hebben de studie verlaten in december 2018, terwijl de media van Luxembourg Times (magazine) en Luxauto.lu (website) in januari 2019 in de studie geïntegreerd werden.
Op constante basis bedroegen de bruto-advertentie-investeringen dus 155.015.000 miljoen euro in 2019, wat een lichte daling betekent van 2,13% of 3.400.000 euro in vergelijking met 2018 (158.389.000). Deze cijfers houden rekening met zowel commerciële als non-commerciële reclame-investeringen in Luxemburg en omvatten de volgende soorten media: dagelijkse, wekelijkse, tijdschriften, radio, televisie, internet, posters, bioscopen en folders.
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]