Meer leren met Air en Le Soir +
Omdat we ons tegenwoordig anders informeren dan vroeger, lanceert Le Soir zijn nieuw, betalend online informatieplatform. Le Soir +, dat is meer info, meer achtergrond en meer inzicht, en het biedt bovendien toegang tot de dossiers en archieven van Le Soir. Voor de lancering bedacht Air een campagne getiteld 'Le Soir +. Wees slim en leer meer', die letterlijk de diepgang van de informatie aantoont die Le Soir + zijn lezers biedt. De campagne bestaat uit drie grote vragen: “Hoe zijn we bij de tax-shift beland?”, “Fifa: waar rook is, is vuur?” en als laatste, schrijnend actueel: “Terrorisme: waar ontspringen de wortels van het kwaad?”. Als we de affiches van dichterbij bekijken, zien we dat elke letter eigenlijk bestaat uit artikels over het onderwerp in kwestie, die elkaar in omgekeerd chronologische volgorde opvolgen. Letter na letter zorgen deze artikels ervoor dat we een overzicht van alle informatie krijgen en, bijgevolg, meer leren. In het tijdschrift werd hetzelfde effect gecreëerd dankzij Shazam. Zo scan je gewoon de foto en zoom je vervolgens in op de tekst om de inhoud van elke letter beter te bekijken.
Credits
Client : Le Soir
Contacts : Gregory Vandenschrick, Didier Hamann
Agency : AIR
Executive Creative Director : Eric Hollander
CD : Dieter De Ridder/Joeri Van Den Broeck
Creative Team : Catherine Quadens/Jean-Marc Wachsmann
Account Team : Natacha Malou/Georgia Vandenberghen
Typographer : Clara Climent/Denis Haillez
Digital Producer : Greg Pin
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]