Meet uw eigen luchtkwaliteit

Hoe gezond is de lucht waarin u jogt? Hoe gezond is de lucht waarin u naar het werk fietst? En hoe gezond is de lucht waarin uw kinderen buiten spelen?
Met die vragen willen De Standaard, Universiteit Antwerpen en de Vlaamse Milieumaatschappij ons doen stilstaan bij de kwaliteit van de lucht die we dagelijks inademen. De vragen kaderen binnen het project CurieuzeNeuzen Vlaanderen, het grootste onderzoek naar luchtkwaliteit ooit, dat op maar liefst 20.000 plekken in Vlaanderen de luchtkwaliteit meet. Bonka Circus werkte de oproepcampagne uit. “CurieuzeNeuzen Vlaanderen wil de luchtkwaliteit meten op maar liefst 20.000 plekken, verspreid in Vlaanderen. Daarvoor hebben we een pak kandidaatstellingen nodig van burgers die gedurende één maand de luchtkwaliteit in hun straat willen meten. Die mensen moeten we bewust maken over de problematiek rond luchtkwaliteit én activeren om aan de campagne deel te nemen. Daarom werkten we zowel een activerend als een inhoudelijk campagneluik uit,” aldus Vincent Jansen, creatief directeur bij Bonka Circus.

Het inhoudelijke luik wordt ondersteund door ambassadeurs die elk vanuit hun expertise aan CurieuzeNeuzen Vlaanderen deelnemen. Zo steunen Kim Gevaert en Sam de Bruyn de campagne vanwege hun interesse voor joggen. Sien Wynants onderzoekt als Ketnet-wrapper het effect van de luchtkwaliteit op buiten spelende kinderen. En acteur Dimitri Leue vertelt waarom hij ervoor kiest om dagelijks met de fiets naar het werk te gaan. Ook Eva Mouton en Wim Lybaert ondersteunen het CurieuzeNeuzen Vlaanderen-project.
Beide campagneluiken worden door elkaar gebruikt. In een uitgebreid mediaplan waarin tv, cinema, print, radio, OOH, online en social aan bod komen, worden mensen bewust gemaakt worden over de lucht die ze dagelijks inademen én vooral geactiveerd om aan de campagne deel te nemen. Vanaf vandaag kunnen kandidaten zich inschrijven op www.standaard.be/curieuzeneuzen. De eerste resultaten van het grootste burgeronderzoek naar luchtkwaliteit ooit worden in september verwacht.Credits
Client: De Standaard
Client contact: Klaartje De Bonnaire
Strategic Director: Peter Verbiest
Creative Director: Vincent Jansen
Creative Team: Simon Willems (AD), Jesse Vanophalvens (Copy)
Project Managers: Annelies Mommen, Kristof Debacker
Video Production: Videohouse (Camera: Olivier Smets / Drone: Luk Malu) & Option Media (Editing: Wouter Ceelen)
Photography: Ian Segal
Radio: Sonicville


CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]



