Hoe gezond is de lucht waarin u jogt? Hoe gezond is de lucht waarin u naar het werk fietst? En hoe gezond is de lucht waarin uw kinderen buiten spelen?
Met die vragen willen De Standaard, Universiteit Antwerpen en de Vlaamse Milieumaatschappij ons doen stilstaan bij de kwaliteit van de lucht die we dagelijks inademen. De vragen kaderen binnen het project CurieuzeNeuzen Vlaanderen, het grootste onderzoek naar luchtkwaliteit ooit, dat op maar liefst 20.000 plekken in Vlaanderen de luchtkwaliteit meet. Bonka Circus werkte de oproepcampagne uit. “CurieuzeNeuzen Vlaanderen wil de luchtkwaliteit meten op maar liefst 20.000 plekken, verspreid in Vlaanderen. Daarvoor hebben we een pak kandidaatstellingen nodig van burgers die gedurende één maand de luchtkwaliteit in hun straat willen meten. Die mensen moeten we bewust maken over de problematiek rond luchtkwaliteit én activeren om aan de campagne deel te nemen. Daarom werkten we zowel een activerend als een inhoudelijk campagneluik uit,” aldus Vincent Jansen, creatief directeur bij Bonka Circus.


Credits
Client: De Standaard
Client contact: Klaartje De Bonnaire
Strategic Director: Peter Verbiest
Creative Director: Vincent Jansen
Creative Team: Simon Willems (AD), Jesse Vanophalvens (Copy)
Project Managers: Annelies Mommen, Kristof Debacker
Video Production: Videohouse (Camera: Olivier Smets / Drone: Luk Malu) & Option Media (Editing: Wouter Ceelen)
Photography: Ian Segal
Radio: Sonicville

PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]