Meetic brengt ode aan bijzondere dates

Crea / News

Op 26 februari gaf Meetic het startsein voor het vervolg van de ‘Start Something Real’-campagne. Meetic lanceert de nieuwe campagne bewust een dag voor aanvang van hét piekseizoen van online dating. Al van bij de allereerste ‘Start Something Real’-campagne viert Meetic de betrokkenheid, realiteit en authenticiteit in de datingscene. De campagne wordt in Europa al voor het derde jaar op een rij uitgerold. In deze nieuwe campagne staat het begin van de relatie centraal: van de eerste chat op de app tot de allereerste date. Verhalen die Meetic graag viert en in de kijker zet.

Voor deze nieuwe campagne ging Meetic een samenwerking aan met Marcel Agency. Er wordt op een creatieve manier gebruikgemaakt van een ‘split screen’. We krijgen twee afzonderlijke mensen te zien, elk in hun eigen omgeving, die door middel van specifieke kleurenpaletten bij elkaar worden gebracht. We zien de jonge koppels genieten van hun allereerste momenten samen.Er worden 8 verschillende formats ontwikkeld die wordt uitgezonden in 8 verschillende landen, waaronder België: een 60 seconden film - een ware ode aan singles om hen eraan te doen herinneren dat elk verhaal  bij hen begint; drie 20 seconden films - waarbij we telkens het prille begin van die eerste ontmoetingen zien; en een vier 10 seconden films - waarbij er wordt gefocust op de features die Meetic aanbiedt.

De campagne wordt uitgerold in België, Frankrijk, het VK, Italië, Nederland, Spanje, Zweden en Noorwegen. Het is een 360°-campagne die wordt uitgezonden op tv, radio, sociaal en digitaal. 

Credits

CEO Match Group EMEA & APAC: Alexandre LUBOT

CEO Meetic Group: Matthieu JACQUIER

CMO: Céline BOUDIERE

Brand & Consumers VP: Jérôme RIVIERE

Business Lines VPs: Héloïse DES MONSTIERS, Joanna PONS

Global Brand & Marketing Manager: Anthony SOLAIRE

Senior Marketing Managers: Roelijne PETERS

Global Content & Design Manager: Clara LESAULNIER

Global Communication Manager: Stephane-Laure BERNELIN

Reclamebureau: MARCEL
Creatie: Anne DE MAUPEOU 
Copywriter: Francesca VITELLO
Strategische planning: Léoda ESTEVE
Director: Truman & Cooper
DOP: Benoit SOLER
Producer : Valentine Gomes FERENCZI
Post-production: Firm
Sound Production: Schmooze
PR: Coopr