De voorbije dertig jaar is het gemiddeld aantal zonuren in ons land gestegen met 200 uren. Door de klimatologische veranderingen wordt de zon ook almaar gevaarlijker en neemt het aantal gevallen van melanoom drastisch toe. Melanoompunt wil iedereen hiervan bewust maken en aanzetten tot geregeld zelfonderzoek. Deze boodschap vertaalde FamousGrey in een krachtig beeld van een jongere op het strand in pointillistische tekenstijl, afgetekend met de lijn “elk puntje kan een melanoom zijn.”
De advertentie werd gemaakt in samenwerking met de Belgische artiest Olivier Rensonnet. Hij maakte met monnikengeduld deze tekening van honderden puntjes, zelfs het logo nam hij mee in deze stijl. De advertentie zal verschijnen in het tijdschrift van Kom op tegen Kanker en Stichting tegen Kanker alsook op digitale schermen bij dermatologen en oncologen in ziekenhuizen.
Melanoompunt organiseert ook een awareness-evenement op 2 september in Koksijde, gericht op jongeren. Ook daar zullen de affiches omhoog hangen.
Credits
Client : Melanoompunt vzw
Client : Tom van der Velde, Marianne Bosman
Agency : FamousGrey
CEO : Francis Lippens
Creative Director : Peter Ampe, Laurie Lacourt
Creative Team : Laurie Lacourt, Peter Ampe
Artiste : Olivier Rensonnet
Account Manager : Lies Bernaer
DTP : Franco Scaramuzza
Print Producer : Christ Lannoy
PR agency : Famous Relations
PR contact : Eva van Riet