Meli zoemt de toekomst tegemoet met complete rebranding door Dallas
Feest! Want Meli, het iconische Belgische honingmerk wordt volgend jaar 100. En dat vieren ze met een full rebranding én een gloednieuwe website door Dallas. Met gepaste trots en met oog voor de rijke heritage van het merk creëerden ze een eigentijdse look om duimen en vingers af te likken. “Af en toe krijg je als agency de kans om met een iconisch merk samen te werken. Zo'n naam die je al kent van in je jeugd. Een love brand, dat iets betekent. Dat je werk dan deel van zo'n verhaal mag uitmaken, geeft veel voldoening,” zegt Seb De Roover, creative director bij Dallas.
De rebranding omvat een nieuwe baseline die de kern van de merkbelofte weerspiegelt: “De lekkerste honing. Van de hele wereld.” En dat is niet gelogen, want al een eeuw verzamelt Meli de smakelijkste honing uit de mooiste bloemenweides in de hele wereld. En vóór de honing in de winkels belandt, wordt hij eerst nog geproefd en goedgekeurd door de Meli Smaakmeesters.
Het nieuwe logo is een verwijzing naar de merkbelofte en naar de rijke Meli-smaaktraditie. De bekende bijenkorf kreeg een opfrisbeurt en zorgt voor instant herkenning van het honingmerk. Het nieuwe font voegt de nodige speelsheid toe, een knipoog naar het kleurrijke Meli-park dat bij heel wat Belgen voor mooie herinneringen zorgde. “Dallas tilde ons merk naar 2025, met respect voor 100 jaar Meli-heritage. Met onze nieuwe look en aangescherpte strategie kunnen we ons verhaal op een frisse manier brengen,” vertelt Marc Houthuys, marketing manager bij Meli.
Naast de visuele rebranding nam Dallas ook de website volledig onder handen. Terwijl bezoekers door de pagina’s zoemen, ontdekken ze hoe Meli al een eeuw lang honing van de hoogste kwaliteit levert.
De rebranding van Meli is nog maar de eerste stap in de samenwerking met Dallas. Volgend jaar vliegt Meli verder met het agency om het 100-jarig bestaan te vieren.
Credits:
Client: Meli
Client contact: Marc Houthuys
Agency: Dallas
Creative Director: Seb De Roover
Creatives: Seb De Roover, Karel Dejonghe, Fabian Cornelis
Strategy: Peter Speltens, Britt Meulenberg
Design: Anthony Buyssens, Erika Kongs
Account Manager: Nele Witvrouwen
Account Director: Veerle De Boitselier
Website: Artcore