Mentos Gum Madtrip eerste Belgische branded content-serie?

Communication / Media / News

Native Nation MentosIs Mentos Gum Madtrip de eerste Belgische branded content-serie? Paul Cudok, productmanager Mentos Gum: “Vijf jaar geleden zijn we vanuit Mentos Gum in Nederland samen met Towel Media de serie Roadtrippers op het zeer populaire Nederlandse YouTube kanaal StukTV (1.8 miljoen abonnees) gestart en inmiddels zijn we al bezig met de zesde serie waarvan Madtrip de meest recente is. In de serie strijden twee teams tegen elkaar in een roadtrip om een hele lijst aan bizarre opdrachten uit te voeren. De presentatoren krijgen slechts € 500,- om een auto te kopen en verder niks. Het team dat de meeste opdrachten uitvoert wint. Bij Mentos Gum geloofden we al vanaf het begin erg in de opkomst van YouTubers en het maken van content op basis van de kernwaarden van ons merk om een relatief jonge doelgroep te bereiken. Inmiddels kijken er per aflevering in Nederland rond de miljoen kijkers. In Nederland zijn er erg veel kanalen van YouTube-influencers die zich richten op verschillende doelgroepen, we zijn er van overtuigd dat de Belgische markt zich ook zo gaat ontwikkelen en daarom zijn we een partnership aangegaan met Galaksie.”
Madtrip is de eerste YouTube serie ooit die - net zoals bij traditionele TV-formats vaak het geval is - een eigen nationale versie over de grens krijgt, zegt Geert Doek, managing director Towel Media: "Het is geweldig dat Mentos Gum er nu ook voor kiest om de Belgische jongeren-doelgroep te bereiken met een vergelijkbare content-strategie. Mentos Gum is de “launching” branded partner van het onlangs gestarte YouTube kanaal Galaksie en durft dus echt mee te investeren in een lange termijn platform. Daarnaast bevat de content een conversie element en uitgebreide retargeting campagne voor een win-actie. De samenwerking met Native Nation biedt enorm veel perspectief. Native Nation kent perfect de Belgische influencermarkt en weet op de juiste wijze lokale nuances aan te brengen, daarentegen hebben wij zeer veel ervaring in de productie van online (branded) series en kijken we vanuit een data/conversie-perspectief naar de content.” 
Bert Marievoet, managing founder Native Nation/Galaksie: “Toen Mentos Gum eerder dit jaar kwam aankloppen met de interesse om Madtrip ook te lanceren in de Vlaamse markt, vloeide dit perfect samen met onze ambities vanuit Native Nation om thumb-stopping branded content te maken op alle social media platformen. YouTube hadden we nog weinig kunnen testen, omdat het aanbod eerder schaars was. Daarom lanceerden we Galaksie – een eigen Youtube kanaal gericht op de millennials - begin september. Sindsdien noteren we reeds meer dan één miljoen minuten kijktijd over onze verschillende video’s, terwijl Madtrip nog maar net van start is gegaan op 10 oktober en deze serie gedurende 8 weken zal te zien zijn, elke woensdag om 16u16.”
De eerste aflevering:
https://www.youtube.com/watch?v=tuPvl4Z8yYY&feature=youtu.be