Mercy Ships en At-thetable kapen link-in-bio’s

Crea / News

In tijden van crisis geeft men minder gemakkelijk geld aan goede doelen. Daarom zijn Mercy Ships en At-thetable op zoek gegaan naar wat de mensen wél kunnen geven én hen niks kost: zichtbaarheid. En dat is wat de varende ziekenhuizen nodig hebben: meer zichtbaarheid vooraleer ze op voldoende giften kunnen rekenen. Via het sociale mediaplatform Instagram riepen ze een nieuw soort doneren in het leven: The Link-in-bio Donation.

At-thetable vraagt dus in eerste instantie voor zichtbaarheid aan de mensen: ze doneren hun ‘link in bio’ door de gift-link van Mercy Ships (mercyships.be/gift) centraal op hun profielpagina neer te zetten. Veel mensen gebruiken deze ruimte niet dus kunnen ze het beter doneren aan een organisatie die het wel nodig heeft. Op deze manier kan iedereen, ook de minder kapitaalkrachtige jeugd, hun steentje bijdragen aan een betere wereld. Elias Dewulf (creative copywriter bij At-thetable): “Hoewel de ‘link-in-bio’ een gekend fenomeen is, gebruikt maar een heel klein percentage van de Instagram-gebruikers deze functie op hun eigen profiel. Ongelooflijk veel publiciteitsruimte die daar maar ligt. For grabs. En daar maken wij graag gebruik van.”

Samen met Charlotte Leysen vroegen ze aan Vlaanderen om hun ‘link-in-bio’ aan Mercy Ships te doneren. De voormalig Ketnet-wrapster heeft een groot bereik op Instagram en hoopt zo Mercy Ships mee op de landkaart te zetten. Dat net Charlotte Leysen mee haar schouders onder dit project zet is geen toeval. “De keuze voor Charlotte was snel gemaakt. Haar mama, Rit Borremans, is namelijk voor ons geen onbekende. Ze ging als eerste Belgische vrijwilliger al meerdere malen met Mercy Ships mee op missie. 18 keer om precies te zijn. Charlotte treedt nu in haar voetsporen, maar dan op haar manier”, zegt Carla Reynders, marketing communications manager bij Mercy Ships.

De campagne kon ondertussen op heel wat bijval rekenen van enkele grote namen, onder wie ambassadrice Cath Luyten, Herman Verbruggen, Astrid Stockman en charmezangers Willy Somers en Christoff. En Instagram doet zijn werk want er blijven maar link-in-bio-donaties bij komen. Via onderstaand filmpje zie je meteen hoe je de donatielink ook in jouw bio kunt zetten.

Credits

  • Client: Mercy Ships
  • Contacts: Carla Reynders, Mathias Thiel
  • Agency: at-thetable
  • CD: Sebastien Van Reet
  • Creation: Maike Borms & Elias Dewulf
  • Copywriter: Gregy Vergauwen
  • Strategy: Gregy Vergauwen, Jorian Vanvossel
  • Account Manager: Renaat Delporte
  • Account Executive: Pauline Tembuyser, Ines Dhondt, Marie Demesmaeker
  • Talent: Charlotte Leysen