Met Aldi en Serviceplan hoeft gezond eten op school niet duur te zijn

Crea / News

Het is weer tijd voor school. Aldi lanceert haar allereerste terug-naar-school campagne met Serviceplan om mensen eraan te herinneren dat gezond eten begint op school en vooral dat het niet duur hoeft te zijn.

Eind juni onthulden Aldi en Serviceplan hun eerste zomercampagne met een focus op verse producten. Voor het begin van het schooljaar versterkt Aldi de zichtbaarheid van haar aanbod: kwaliteitsgroenten en -fruit, boordevol vitaminen, gemakkelijk in de broodtrommel of schooltas te stoppen, en tegen betaalbare prijzen. Vooral als u weet dat de aanschaf van schoolbenodigdheden in deze periode vaak een aanslag vormt op het gezinsbudget.

De campagne behoudt de slogan "Stuk voor stuk vers" voor het Nederlandstalige deel van het land, en "Le Goût du frais" voor het Franstalige deel van het land. De campagne volgt op de zomercampagne, die een televisiespot en VLP's omvatte, geproduceerd door Latcho Drom en geregisseerd door Indra Siera.

De spots zijn gebaseerd op momenten die worden gedeeld via tussenopnamen, deze keer om het dagelijkse leven van Belgische gezinnen aan het begin van het schooljaar te illustreren: 's morgens, wanneer de ouders de boterhammen van de kinderen klaarmaken; wanneer de kinderen op school eten, na de lessen of na het sporten; wanneer de grootouders de kinderen komen ophalen aan het einde van de schooldag...

De muziek van de spot werd bewerkt door Sonhouse. Het is gebaseerd op de melodie van Aldi's zomerspotje, dat een ode bracht aan de zomer, maar de tekst is herschreven om het begin van het schooljaar en het weerzien van schoolvrienden te vieren. Ook begeleidt een kinderkoor de zanger.

De campagne omvat al het POS-materiaal in alle Aldi-winkels, regionale advertenties en folderbijlagen voor de Belgische en Luxemburgse markt in de respectieve talen. De ontwikkeling van de digitale en sociale media wordt beheerd door het House of Communication, de groepering van de verschillende bureaus van Serviceplan, met de steun van de agentschappen Pivott en BOA.

Credits

Client: ALDI
Contacts: Isabel Henderick, Simon Vanballenberghe, Jolien Welleman, Lotte Eeckhout, Coralie Souday
Agency: Serviceplan
Account Director: Kathleen Driscart
Account team: Magali de Potter, Diederik Vlerick,
Strategy: Dimitrios Lemonias, Maximilian Schöngen
Worldwide ECD: Jason Romeyko
Creative Director: Maximilian Schöngen
Creatives: Marc Thomasset, Nathalie Strybos
Copy/AD: Manu Sarraf, Luca Garcia Tercero, An Rietjens, Antony Samson, Ema Vukas
DTP: Benjamin Gaspart, Denis Roumegoux, Sylvain Kasprzyk
Motion Design: Valentin Taminiau, Sergio Menendez
Photography/Retouching: Tabas / The Pickels
Agency Producer: Iris Weverbergh
Film Production Company: Latcho Drom
Director: Indra Siera
Producer: Efrosini Spanoudis
Post-producer: Yves Van Herstraeten
Post-production company: Moxy
DOP: Gerd Schelfhout
Editor: Steven Sanders
Sound Production & Music: Sonhouse
Digital Agency: Plan.net
Chief Digital Officer: Damien Nicolas
Project Manager: Aymeric Wielemans
Account Manager: Hajar Bouanani
Digital Strategist: Stefaan Vuylsteke
Media Agency: Publicis