Met Ardennes-étape en mortierbrigade leer je elkaar echt kennen

Crea / News

Met meer dan 2.000 verblijven is Ardennes-étape een sterke vakantie-expert in de Belgische Ardennen. Het gros van hun accommodaties zijn perfect voor grotere groepen en worden met zorg door een zelfstandige eigenaar beheerd. Voor een geslaagde vakantie met je vriendengroep of je hele familie moet je dus op ardennes-étape.be zijn, zo luidt het. Met die core business willen ze naast Vlaanderen dit jaar ook Nederland veroveren. En daarbij hoort een nieuwe positionering die samen met mortierbrigade werd uitgestippeld. "We nemen afstand van het stereotiepe beeld van de Ardennen en verleggen de focus naar de emotionele benefits voor vakantiegangers tijdens een verblijf in groep in de Ardennen, en specifieker, in onze verblijven. Hiermee willen we ons fundamenteel onderscheiden van de vakantieparken, hotels en kampings in de wijde omgeving," zegt Charlotte Frenay, Communication Coordinator bij Ardennes-étape.

Het is namelijk in een Ardennes-étape verblijf, met alle faciliteiten en omringd door de mooiste natuur die ons land te bieden heeft, dat je vrienden en familie echt leert kennen. Je bent 24/7 bij elkaar in heerlijke omstandigheden, maar wordt ook geconfronteerd met elkaars minder heerlijke kantjes. De momenten die je zo samen meemaakt, die blijven je bij. En zo luidt ook de lijn die mortierbrigade bedacht: Ardennes-étape. Verblijven die bijblijven. De campagne die nu van start gaat, is de eerste binnen dit gloednieuwe langetermijnconcept. In de nieuwe campagne maken we binnen de gedachte ‘Een huisje in de Ardennen, daar leer je elkaar echt kennen.’ kennis met zes mensen uit een vriendengroep en een familie, in een productie van Czar en regisseur Joe Vanhoutteghem. Daaruit kwamen twee lange en zes korte films voort. De sound van de productie werd verzorgd door Klankwerk.

"Het creatief concept ‘Leer elkaar echt kennen in de Ardennen’ dat hand in hand met mortierbrigade werd ontwikkeld, zet op een prachtige manier de kenmerken van de Ardennen in de spotlight waar ons Vlaams en Nederlands doelpubliek naar op zoek is: schilderachtige en ongerepte natuur, reliëf en heuvellandschappen, en bossen zo ver het oog reikt. Daarbij plaatst het concept onze verblijven, en hun authentieke en warme karakter, centraal in deze setting. Ze vormen het decor waarin soms maffe en soms ontroerende momenten zich afspelen, die we nog lang in ons hart meedragen. ​We zien de helden in onze films tijd, comfort en vrijheid ervaren. Omstandigheden waarin ze helemaal zichzelf kunnen zijn, en de onderlinge banden groeien en sterker worden."

De films en afgeleiden zullen onder andere te zien zijn op televisie, als online prerolls en in verschillende toepassingen op social media.

 

 
CREDITS
Client: Ardennes-étape Client contacts: Charlotte Frenay, Pedro Taveira, Froukje Janssen & François Hanzen Agency: mortierbrigade Partner & CEO: Jens Mortier Partner & Executive Creative Director: Joost Berends Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster Creatives: Michiel Baeten & Frédéric Delouvroy Client Services Director : Catherine Hamers Production Director: Charlotte Coddens Strategy: Philippe Gérin Media Strategy : Chenling Zhang Account Manager: Lise Vanaverbeke PR Manager: Hanne Polé Social Lead: Lisa Smets Social Creatives: Ella Van Cappellen & Tine Van Daele Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata Production Company: CZAR.be Director: Joe Vanhoutteghem Executive Producer: Eurydice Gysel Producer: Maarten De Sutter DOP: Grimm Vandekerckhove Art Direction: Tanker Casting: Wewantyou Editor: Manu Van Hove Post-production: Czar Post Producer: Bieke De Keersmaecker Grading: Olivier Ogneux Online: Jef Neefs & Dries Derycke Music: The Teddy Bears’ Picnic © EMI (Sony Music Publishing), Warner Chappell Music Soundstudio: Klankwerk Casting: Wewantyou