Het huis Delvaux zag het daglicht enkele maanden voor het ontstaan van het eigen land, België. Charles Delvaux richtte het merk op in 1829, wat van Delvaux het oudste merk in luxelederwaren ter wereld maakt.
In 1880 begint Delvaux met het maken van kleine handtassen, waarvoor de eerste patenten in 1908 worden ingediend. Het merk begrijpt naar eigen zeggen de liefde van vrouwen voor waardevolle zaken. Drie jaar later, in 1883, zet Leopold II Delvaux op de lijst van officiële hofleveranciers. De eerste die het concept van seizoensgebonden collecties, typerend voor de haute couture, introduceert is de Belg Franz Schwennicke, die het huis in 1933 overneemt. Wanneer hij sterft neemt zijn vrouw Solange het over. Geen gemakkelijke taak, want hoewel Delvaux blijft groeien, moet het merk opboksen tegen prestigieuze merken uit andere steden. Een van Delvaux’ belangrijkste creaties is ‘Le Brillant’, ontworpen voor de Wereldtentoonstelling van 1958. In 2011 wordt het bedrijf verkocht aan de Chinese investeringsgroep First Heritage Brands en is het nog slechts 10% Belgisch. Maar weest gerust, het ‘Made in Belgium’-label blijft onveranderd. In 2014 viert Delvaux zelfs haar 185ste verjaardag, samen met koekjesfabrikant Dandoy, dat in hetzelfde jaar werd opgericht.
Meer over Delvaux leest u in het nieuwste nummer van PUB Magazine.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]