Met Scarlet Loco kan je dit artikel lezen

Crea / News

scarlet bbdo'Scarlet en BBDO hebben tv-spots, radio en social video gemaakt. Voilà…' Met deze simpele maar efficiënte tone of voice lanceren BBDO en Scarlet een campagne voor Loco, "het goedkoopste onbeperkte internet van België". Tien jaar geleden kon elke internetprovider nog uitpakken met een supersnelle verbinding, een pak gigabytes om te downloaden en andere ongelooflijke ervaringen om zich van de rest te onderscheiden. Vandaag is de technologie geëvolueerd en zijn de verschillen tussen aanbieders minimaal (zelfs onbestaand). Wat echt telt, is de prijs. Maar als je een lowcostspeler bent op de markt, heeft het grote publiek soms het gevoel dat ze internet van mindere kwaliteit zullen krijgen. Om hen gerust te stellen, tonen BBDO en Scarlet op een zo eenvoudig mogelijke manier alles wat je met Loco kan doen… “Mails sturen, mails ontvangen, filmpjes bekijken, files downloaden, online gamen…”
Op het programma: korte formats van 10'' met absurde humor, waarin gewone mensen internet gebruiken. Scarlet heeft ervoor gekozen om simpelweg zijn product te verkopen. Ver weg van een buitengewone wereld of ervaring, en zonder valse beloftes. Met Scarlet Loco kan je alles doen wat het internet te bieden heeft. Van de eenvoudigste tot de gekste mogelijkheden. De campagne loopt via tv, social video, Twitch-video, YouTube PreRoll en radio. Voilà.
















Credits
Clients
Bruno Delhaise
Sophie De Nys
Emmanuelle Puttemans
Manoëlle Ballaux

Creative director
Jan Dejonghe, Arnaud Pitz, Sebastien De Valck
Creative team
Gaëtan Gomez Garcia
Gregory Verheyleweghen
Copywriter NL
Jan Schraeyen
Account handling
Catherine De Block
Gill Cauwenberg
RTV Production
Patricia Van De Kerckhove
Nicolas Van Poeck