Metro Media leert Zorgbedrijf Antwerpen visueel vertellen

Agenda / Communication / Media / News

Visual Storytelling is een essentiële vaardigheid voor elk bedrijf en elk individu in de digitale wereld. Omdat meer en meer bedrijven zélf storytelling via video wensen te realiseren, bouwde Metro Media zijn fysieke Video Bootcamps om tot Virtual Video Trainings op maat van een bedrijf. Metro Media Academy organiseerde zo op 7 en 8 september een eerste virtual training op maat van Zorgbedrijf Antwerpen.

In deze praktische workshop werd ingegaan op de nieuwste technieken voor visual storytelling en leerden de deelnemers een korte video maken met hun smartphone. Op twee dagen werden 12 medewerkers van Zorgbedrijf Antwerpen klaargestoomd om heel eenvoudig en efficiënt video’s te maken met hun smartphone, dit door de getrademarkte ‘5-shot method’ van TheVJ.com toe te passen.

Metro Media Academy werkt hiervoor samen met de oprichters van Video Journalism, TheVJ.com: Michael Rosenblum en Lisa Lambden. Het partnership met deze twee ervaren producers met meer dan 30 jaar ervaring bij onder meer de BBC, NBC, CBS en The New York Times zorgt voor een unieke expertise die exclusief op maat van een bedrijf gebracht worden. De kracht van video, smartphones en visuele verhalen werd zo gebundeld in een interactieve opleiding op maat van Zorgbedrijf Antwerpen.

Zorgbedrijf Antwerpen telt 45 dienstencentra, een gamma aan thuisdiensten (zoals poetshulp, huishoudhulp-gezinszorg, persoonlijk alarmsysteem...), 3.750 serviceflats, 18 woonzorgcentra in de stad Antwerpen, (web)winkel met producten voor en getest door senioren en 7 centra voor jeugdzorg. Meer info over de aangeboden Virtual Video Training vindt u op metromediaacademy.be.