MH Brand Studio en Decathlon doen je sportief genieten

Media / News

Een drukke agenda is geen excuus om niet te bewegen, althans volgens Decathlon en Mediahuis Brand Studio. MH Brand Studio lanceerde namelijk een nieuw native contentplatform voor Decathlon om mensen sportief te laten genieten. Met een reeks inspirerende en activerende artikels over enkele focussporten en -activiteiten van Decathlon: fitness & yoga, fietsen & joggen en kamperen worden geïnteresseerde surfers dit voorjaar in drie waves verleid tot een actiever leven. “Bij Decathlon zetten we al enkele jaren in op native content om mensen te inspireren tot sporten. In het partnership met MH Brand Studio zagen we een grote opportuniteit om ons bereik kwalitatief uit te breiden en zo nóg meer mensen aan het sporten te krijgen met boeiende content,” zegt Julie Nevejan, campagneleader Decathlon.

Naast kwalitatieve content maakt het native contentplatform ook gebruik van de gigantische bron van data waarover Mediahuis beschikt. Native advertenties op alle Mediahuis nieuwstitels zorgen namelijk voor traffic op het platform.  Met het oog op het relevant uitleveren van die advertenties worden ze per contentwave getarget op specifieke doelgroepen zoals ‘sport fans’ en ‘reizigers’ afhankelijk van de respectievelijke content. “Bij Mediahuis Brand Studio houden we van sterke verhalen die een meerwaarde bieden voor onze lezers én een oplossing zijn voor een uitdaging van een merk. Daarvoor kunnen we telkens sterke Mediahuismedia en -data inzetten. Ook voor Decathlon haalden onze experten alles uit de kast voor een kwalitatief resultaat,” zegt Hans De Loore, head MH Brand Studio. Het contentplatform kreeg ook een Franstalige versie, met dank aan een partnership met Rossel Advertising.