MH Brand Studio trekt kaart van native advertising

Communication / News

Bart Decoster (Corporate Director Mediahuis Connect), Hans De Loore (Manager Content Connections) & Dirk Vandekerckhove (Content Strateeg Content Connections)

Hans De Loore (Manager Content Connections), Dirk Vandekerckhove (Contentstrateeg Content Connections) & Bart Decoster (Corporate Director Mediahuis Connect), )


Native advertising, of storytelling in lijn met het DNA van nieuwsmerken, is de rijzende ster aan het firmament van de advertentiemarkt. Om aan die vraag tegemoet te komen, bundelt Mediahuis haar expertise in een nieuwe native cel, MH Brand Studio.
Met native projecten zoals MARK Magazine, Mediazine en Flanders Today won Content Connections, de contentcel van Mediahuis Connect, tal van  internationale awards. Die creatieve competenties binnen het huis worden nu samengebracht in MH Brand Studio. Dit nieuwe kenniscentrum gaat nog een stap verder en werkt totaaloplossingen uit voor adverteerders, op maat van het merk en bovendien nauw aansluitend bij de interesses van de lezer. Bart Decoster, corporate director Mediahuis Connect: “Consumenten willen merkverhalen die hen meerwaarde bieden en waarmee ze zich verbonden voelen. Adverteerders zijn op zoek naar creatieve manieren om over hun merk te communiceren. MH Brand Studio is de perfecte partner om dit uit te werken, en zo merken en doelgroepen op een geloofwaardige manier met elkaar in contact te brengen.”
Het team van Mediahuis Connect wordt meteen versterkt met Dirk Vandekerckhove. Als contentstrateeg staat hij mee in voor de strategische en commerciële uitbouw van MH Brand Studio. Hij legt vanuit zijn ruime ervaring met publishing en native de brug tussen het salesteam van Mediahuis Connect en de native redacties van Content Connections. Dirk Vandekerckhove: “Niet alleen fake news ondermijnt de geloofwaardigheid van nieuwsmerken. Ook fake advertising neemt het vertrouwen van de consument weg. En wie geen vertrouwen opbouwt, kan het vergeten. Sterke native advertising zorgt ervoor dat beide partijen – het medium en het merk –dat vertrouwen behouden en elkaar inhoudelijk versterken. Betrouwbaarheid is ons sleutelwoord. Alle gesprekken die ik voerde met marketeers en opiniemakers maken duidelijk de tijd rijp is voor MH Brand Studio. We laten ons daarbij voluit inspireren door de uitmuntende voorbeelden van onze collega’s in het buitenland, zoals T Brand Studio van New York Times of WP Brand Studio van Washington Post.”