Mia Venken COO bij UBA
UBA heeft in de laatste jaren een meer dan succesvol parcours afgelegd. UBA is sterk gegroeid, zowel in ledenaantal als in de georganiseerde activiteiten. Er werd sterk ingezet op dienstverlening naar de leden en hiervoor werd een mooi aanbod uitgewerkt. In het strategisch plan 2021 gaat UBA de uitdaging aan om de toegevoegde waarde voor leden nog verder te verhogen door het slim aanbieden van relevante content. De focus voor de volgende jaren ligt op een kwalitatief inhoudelijke groei, waarbij 'relevante content' het sleutelwoord is. Anderzijds vereist de groei van de UBA dienstverlening en van het UBA team daarnaast een blijvende operationele focus. Binnen UBA zijn er vandaag een multitude aan activiteiten, diensten en operationele taken die dagdagelijks opgevolgd moeten worden.
Om dit ambitieus plan te realiseren, krijgt de functie van Chris Van Roey, CEO UBA, een nieuwe invulling. Hij heeft als opdracht om "UBA-leden een impactvolle maatschappelijke en politieke stem te geven". Zijn focus zal vooral extern zijn en omhelst: UBA lange termijn strategie, content creatie, public affairs, woordvoerder, netwerking met externe stakeholders en met top-100 merken.
Daarnaast creëert UBA een nieuwe functie van COO met als opdracht om "van UBA een blijvend effectieve en efficiënte organisatie te maken". Mia Venken, die ondertussen bijna 5 jaar bij UBA actief is, zal deze rol invullen. Haar focus is voornamelijk intern en omhelst ledenrelaties, interne organisatie en coaching van het UBA-team. Mia Venken heeft meer dan 20 jaar ervaring opgebouwd in sales, marketing en communicatie. Voor UBA werkte zij bij Scripta, vervolgens bij de toenmalige VUM-regie en De Standaard. In 2009 ontving zij voor haar werk als commercieel manager bij De Standaard een Gouden Effie. Mia startte eind 2011 bij UBA als sales & marketing manager en had een actieve rol in het groeitraject van UBA.
UBA zal zich door deze evolutie verder versterken en nog beter de verwachtingen van haar leden kunnen invullen.