Michelle Van de Moortele

New kids in town

Stagelopen als digital marketeer om dan te beseffen waar je echt van houdt: strategie. Mij overkwam het en ik kan jullie vertellen dat er niets leuker is dan toevallig je passie tegen het lijf te lopen. Mensen denken vaak te weten welke job voor hen is weggelegd, maar het is pas door ervaring op te doen en soms gewoon uit te proberen, dat je jezelf echt leert kennen.   

Mijn carrière begon aan VIVES Hogeschool, waar ik drie jaar marketingcommunicatie studeerde. Menselijk gedrag, achterliggende motivaties, en hoe marketing daar een invloed op kan hebben, is iets wat me al altijd heeft geboeid. Om die reden begon ik naast mijn studie ook met freelance marketingwerk: van een nieuwe merkpositionering voor een modeontwerpster tot het beheer van de social media en website voor een stripspeciaalzaak.  

Tijdens mijn master en stage bij Darwin heb ik helemaal beseft waar mijn echte interesse ligt. En dat is strategie. Toen mijn allerlaatste examen ooit (hoewel, zeg nooit ooit …) was afgelegd, kreeg ik een telefoontje van Darwin. Na een goede babbel en een fijn weerzien werk ik nu bij hen als strategic account executive. Voor mij het ideale bureau om mijn hybride functie in te vullen. Mijn organisatorische skills kan ik kwijt als account, en mijn strategische skills worden elke dag bijgeschaafd door samen te werken in een klein dynamisch team waar elke stem van belang is.   

Wat de toekomst brengt, dat laat ik graag op me afkomen. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit.