MicroStart en Federate promoten vrouwelijke ondernemers

Crea / News

In België is slechts 35% van de ondernemers een vrouw. Daarom organiseert microfinancieringsinstelling MicroStart van 16 tot 20 november de Women Entrepreneurship Campaign.

MicroStart streeft ernaar deze structurele onevenwichtigheid tussen mannen en vrouwen te verkleinen. De kredietverlener organiseert daarom een week lang gratis workshops, specifiek gericht op (toekomstige) vrouwelijke ondernemers. Bovendien kunnen startende onderneemsters rekenen op microkredieten tot € 25.000 om hun droom te verwezenlijken.

De gezichten van de bijbehorende campagne zijn échte klanten van MicroStart. Stuk voor stuk sterke persoonlijkheden die komaf hebben gemaakt met de clichés waarmee vrouwen worden geconfronteerd en hun persoonlijke ambities hebben gerealiseerd: een frituuruitbaatster, de eigenares van een craft beer shop, een zelfstandig Uber-chauffeuse...

Eén ding hebben ze allemaal gemeenschappelijk: ze hebben hun ondernemende kant ontdekt met de hulp van MicroStart. Een kant van hun persoonlijkheid die heel letterlijk wordt geïllustreerd in de nieuwe grafische stijl van MicroStart. De campagne wordt uitgerold in print en outdoor postering, maar ook online.

Credits
Advertised brand: MicroStart
Client Contact: Emmanuel Legras, Steffen Van Wymeersch, Tiphaine Gire Advertising Agency : FEDERATE
Agency website: www.federate.eu
Creative Director: Denis Dubrulle, Thomas Danthine
Creation: Régis Leemans, Charly Dheulin
Graphic Design: Aurélie Prestigiacomo, Odile Forget, Olivier Laga
Social Media Manager: Louise Vankueken
Account Director: Yana Huygens