Mimi Lamote wordt nieuwe CEO Mayerline

News / Non classé (NL) / People

Mimi Lamote

Mimi Lamote, voormalig Chief Marketing Officer van de industriële groep Beaulieu, wordt vanaf 2 januari de nieuwe CEO van het Brusselse modemerk Mayerline. Ze neemt hiermee de fakkel over van de mede-eigenaars Patrick Geurts en Annick Meyer, die eind september beslisten om het bedrijf te verlaten. CRG, de holding van de familie Claes, wil Mayerline versneld uitbouwen.

Lamote heeft een sterke en gevarieerde carrière uitgebouwd in diverse sectoren. Op haar palmares staan heel wat senior management posities. Zo stond ze jarenlang aan het hoofd van C&A België & Luxemburg en was ze COO bij de Antwerpse ziekenhuisgroep ZNA. Vervolgens verhuisde ze naar Grandvision in Nederland, bekend van het merk Pearle, om er vicepresident te worden van diverse retailformules in 6 Europese landen.

Bart Claes, CEO Claes Retail Group (CRG), is trots dat ze Lamote mogen verwelkomen als nieuwe CEO van dochterbedrijf Mayerline: « Niet alleen heeft ze een indrukwekkende loopbaan achter de rug, maar ze is een echte retailspecialiste die bewezen heeft dat ze een bedrijf en merken via marketing en communicatie succesvol op de markt kan zetten. CRG gelooft in Mayerline en wil het bedrijf alle mogelijke groeikansen bieden. Met Lamote aan het hoofd ziet de toekomst van Mayerline er veelbelovend uit. Met haar know-how van meer dan 20 jaar retail zal ze samen met de medewerkers de keten verder uitbouwen. Bovendien past ze met haar kenmerkende drive en aanstekelijk enthousiasme perfect binnen ons familiebedrijf », aldus Bart Claes.

Samen met Lamote zal Katrien De Cannière ook van start gaan bij Mayerline als nieuwe marketing manager. Met vijf jaar ervaring als team leader bij reclamebureau BBDO en vier jaar als marketing manager van e5 mode is zij een sterke speler binnen de marketing- en retailwereld. Ann Surkyn, die van eind september tot nu Mayerline zeer succesvol leidde als CEO ad-interim, zal voortaan een rol opnemen binnen de CRG groep.