Minale Design Strategy geeft Meusinvest en Cide-Socran nieuwe naam

Design / News

Noshaq_RapportAnnuel.135540Meusinvest en Cide-Socran veranderen van naam met Minale Design Strategy. De nieuwe namen Noshaq (Meusinvest) en Eklo (Cide-Socran) geven beide bedrijven een sterk signaal af naar de sociaal-economische wereld. De nieuwe identiteit weerspiegelt hun visie, de middelen die worden ingezet om deze te verwezenlijken en hun ambitie om KMO's een autonoom maar verenigd en onderling afhankelijk financierings- en ondersteuningscentrum te bieden.
Noshaq_Stationery_A.135705Uitgangspunt voor deze naamsverandering was een recente studie over het imago en de reputatie van Meusinvest en Cide-Socran. Dit werk toonde duidelijk aan hoezeer het beeld dat ze overbrengen en wat ze vandaag de dag zijn geworden, tekortschiet. Deze evolutie van Meusinvest (opgericht in januari 1985) en Cide-Socran (opgericht in oktober 2005) heeft een gemeenschappelijke behoefte gecreëerd om een nieuwe positionering te bepalen. Sinds de goedkeuring van het Strategisch Plan in juli 2016 is het de ambitie van Meusinvest en haar partner Cide-Socran om ten voordele van bedrijven en KMO's twee sterke en perfect complementaire polen te ontwikkelen: een afdeling 'financiering & ontwikkeling' onder de auspiciën van Meusinvest (nu dus Noshaq), en een volledig 'steunpunt' voor KMO's, ook op het gebied van innovatie en creativiteit, onder auspiciën van Cide-Socran (voortaan Eklo genoemd).Eklo_Locaux.141346Om deze visie te implementeren hebben Meusinvest en Cide-Socran een beroep gedaan op de experts van Minale Design Strategy. Door middel van de ontwerpstrategiefilter en methodologie ondersteunde Minale Design Strategy de twee entiteiten bij het definiëren van nieuwe merkstrategieën, om zo de betekenis van hun respectievelijke missies te onthullen en te vertalen in op maat gemaakte identiteiten. De methodologie die tijdens dit werk werd ontwikkeld was bewust participatief, met inbegrip van teams, maar ook raden van bestuur en klanten. Geen deskjob, dus geen bottom-up besluit, maar een echte samenwerking om de reflectie en toe-eigening zo breed mogelijk te maken.Eklo_Board.141334
De nieuwe brandingstrategie wordt op 1 juli 2019 geïmplementeerd.