Minale Design Strategy hertekent Delhaize

Design / News / Retail

Delhaize Delhaize lanceert officieel haar nieuwe winkelformule: Delhaize Fresh Atelier, een innovatieve klantervaring bedacht en gerealiseerd door Minale Design StrategyMet dit nieuw concept wil Delhaize die klanten bedienen die op zoek zijn naar ultravere, gezonde, flexibele en handige maaltijdoplossingen. Tegelijkertijd wordt in dit winkelconcept het digitaal en fysiek boodschappen doen met elkaar verweven wat uniek is in België.
De eerste locatie voor deze innovatieve winkel is de Galerij Ravenstein in hartje Brussel. Nog dit jaar zal er een tweede winkelpunt openen in Leuven. Blikvanger in het nieuwe concept is het Fresh Atelier met ultraverse producten en bereidingen. Klanten willen vandaag oplossingen die hen het leven makkelijker maken. Delhaize lanceert daarom een zone waar maaltijden en schotels ultravers worden bereid. Dit Fresh Atelier garandeert de versheid van de producten door op dagbasis te werken, met recepten die helpen bijdragen tot een evenwichtigere voeding.
Delhaize« Foodretail is in beweging: nieuwe concepten komen op, consumenten worden steeds veeleisender en digitaal heeft de manier waarop klanten handelen en denken veranderd. Grote retailers beseffen dat het niet langer genoeg is om de grond te bezetten, maar dat het nodig is om betekenis te geven aan hun acties en deze te vertalen in een unieke klantervaring. Dit is een vaardigheid die deel uitmaakt van een strategische aanpak die duurzame en haalbare oplossingen biedt. Delhaize vormt hierbij geen uitzondering op deze regel, » zegt Gwenaël Hanquet, Partner & Design Thinker bij Minale Design Strategy.
Op termijn ziet Delhaize een potentieel van 200 extra afhaalpunten, bovenop de 117 bestaande punten in onze andere winkels. Voor dit winkelconcept maakt Delhaize gebruik van herbruikbare zakken in plaats van dozen om het gebruiksgemak te verhogen. Delhaize onderzoekt momenteel om deze boodschappen op termijn ook duurzaam thuis of op kantoor te leveren via bakfietsen. De winkel speelt in op de vraag naar flexibiliteit van de klanten en zal 7 op 7 open zijn en dit van 7 u ’s ochtends tot 21 u ’s avonds, ook op feestdagen.FreshAtelier_FacadePrincipe_600.094154