Minale doopt Spiroudome om tot Dôme

Design / News

Dome_Logotype_Pattern2.165436 De Spiroudome in Charleroi kreeeg een nieuwe naam. Daarvoor deed de leiding van de Spiroudome een beroep op de expertise van Minale Design Strategy. Het bureau begeleidde de zaal naar een positionering waarbij de ervaring ver voorbije de plek zelf reikt, aan de hand van een nieuwe identiteit.Dome_Signage_Lieu_A.165706Dome, zoals de Spiroudome voortaan heet, is een dynamische plek met een permanent aanbod. Het is een ruimte van emoties, modern, toegankelijk en populair in de betere zin van het woord. Het is tevens een erkenning van zijn carolo-locatie, zonder dat het beperkt blijft tot deze regionale ankerplaats? En er is de lokale dimensie, voor een nationale en internationale impact. De Spiroudome is dus niet langer enkel dat 'basketbalstadion'.Dome_Affiches_B_Large.165104De naam 'Dome' maakt het mogelijk om de historische relatie met de Spiroudome te behouden dankzij een herkenbaar geluid en het grafisch karakter. Het wordt een 'Home of Experiences'. 'Home' vertaalt de dimensie van een veilige plaats, een plaats van ontmoeting, een plaats van vereniging, een geruststellende en ondersteunende ruimte. 'Home of Experiences' staat voor een universele dimensie gecreëerd door een persoonlijke ervaring,  op de subjectieve beleving van elkeen. Met een dynamische O opent het logo zich voor een duidelijke verscheidenheid aan inhoud. Zwart en wit, eenvoudig, effectief, modern. Meer verwant aan een modulair en levendig grafisch systeem. Zodat de identiteit van de Dome ontworpen is om elk evenement te verwelkomen en in te kaderen en tegelijkertijd de specificiteit ervan te versterken.
Dome_Affiches_E.165533