Minder sport en entertainment op VRT?

De kogel is door de kerk: de Vlaamse meerderheid is, na lang wikken en wegen, voorstander dan een openbare omroep die minder de nadruk legt op sport en ontspanning. Dat blijkt alvast uit wat deze week in het Vlaams Parlement werd goedgekeurd. De kernopdrachten van de VRT worden informatie, duiding, cultuur en - nieuw - educatie. Sport en entertainment verdwijnen uit de kernopdrachten, maar blijven belangrijk voor de VRT om hun maatschappelijke, verbindende rol. Voorts wordt de deur op een kier gezet voor het aanbieden van programma's voor ze gratis worden uitgezonden. En vooral: de inkomsten uit online-inkomsten - online-advertenties dus - worden geplafonneerd. Hoe en wat, dat is nog voer voor discussie en (discrete?) gesprekken: VRT-topman Leo Hellemans wil zelfs samenwerken met de commerciële zenders, om niet alle inkomsten naar grote buitenlandse groepen (zoals Google en Facebook) te zien afvloeien.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]