De kogel is door de kerk: de Vlaamse meerderheid is, na lang wikken en wegen, voorstander dan een openbare omroep die minder de nadruk legt op sport en ontspanning. Dat blijkt alvast uit wat deze week in het Vlaams Parlement werd goedgekeurd. De kernopdrachten van de VRT worden informatie, duiding, cultuur en - nieuw - educatie. Sport en entertainment verdwijnen uit de kernopdrachten, maar blijven belangrijk voor de VRT om hun maatschappelijke, verbindende rol. Voorts wordt de deur op een kier gezet voor het aanbieden van programma's voor ze gratis worden uitgezonden. En vooral: de inkomsten uit online-inkomsten - online-advertenties dus - worden geplafonneerd. Hoe en wat, dat is nog voer voor discussie en (discrete?) gesprekken: VRT-topman Leo Hellemans wil zelfs samenwerken met de commerciële zenders, om niet alle inkomsten naar grote buitenlandse groepen (zoals Google en Facebook) te zien afvloeien.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]