De kogel is door de kerk: de Vlaamse meerderheid is, na lang wikken en wegen, voorstander dan een openbare omroep die minder de nadruk legt op sport en ontspanning. Dat blijkt alvast uit wat deze week in het Vlaams Parlement werd goedgekeurd. De kernopdrachten van de VRT worden informatie, duiding, cultuur en - nieuw - educatie. Sport en entertainment verdwijnen uit de kernopdrachten, maar blijven belangrijk voor de VRT om hun maatschappelijke, verbindende rol. Voorts wordt de deur op een kier gezet voor het aanbieden van programma's voor ze gratis worden uitgezonden. En vooral: de inkomsten uit online-inkomsten - online-advertenties dus - worden geplafonneerd. Hoe en wat, dat is nog voer voor discussie en (discrete?) gesprekken: VRT-topman Leo Hellemans wil zelfs samenwerken met de commerciële zenders, om niet alle inkomsten naar grote buitenlandse groepen (zoals Google en Facebook) te zien afvloeien.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]