Mipcom denkt na over virtuele realiteit
MIPCom 2016 gaat zijn gangetje en een van de hot topics is virtuele realiteit, of #VR. Volgens sommigen neemt die technologie straks een belangrijke plaats in ons leven in. Jaja, vorig jaar kwam het onderwerp ook al ter sprake, al kwam dat vooral door de plannen van de Franse pornoproducent Marc Dorcel. Dit jaar zijn het Russische televisiemakers die hardop dromen van virtuele realiteit. De openbare Russische zender RT denkt na over virtuele of 'enhanced' realiteit, en ook over het 360°-videoformaat. RT360 heeft alvast zijn kunnen getoond op dat vlak en investeert stevig in de technologie en de inhoud op dit terrein. Het project omvat documentaires en zelfs een eigen app, te vinden op iTunes en Google Play. Een Oculus Rift doet de rest. En de technologie dient niet enkel entertainment: ook nieuwsuitzendingen kunnen er hun profijt mee doen. Ook Euronews liet er zich al door verleiden!
De Europese nieuwszender heeft met zijn project GEAR360 al getoond wat mogelijk is en het resultaat ziet er erg fraai uit. Euronews werkt hiervoor trouwens samen met Google en Samsung. En ook andere spelers laten zich niet, zoals Orange en Sky. Orange lanceerde een pilootproject, Sky - dat al jaren van nabij het onderwerp volgt - investeert miljoenen dollar om VR-projecten te ontwikkelen, vooral op het terrein van de sport. Neil Graham, verantwoordelijk voor de VR-studio bij Sky: "Je moet daar niet zomaar aan beginnen, je moet je altijd de fundamentele vraag stellen: waarom zou dit of dat en virtuele realiteit moeten worden gemaakt?"
En om af te sluiten: ook het geluid speelt een belangrijke rol bij virtuele realiteit, zegt men bijvoorbeeld bij SonicVille. De studio zet in op geluid voor VR: hoe identificeren, isoleren en begrijpen onze hersenen geluid in een afgesloten ruimte? Toepassingen vinden straks misschien hun weg naar fictie, reclame of nieuwsuitzendingen.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]