MIPCOM: Victorious brengt indies samen

Media / News

victorious logo
Vorig jaar werd in de Verenigde Staten een nieuw onafhankelijk platform opgericht, los van de traditionele mediagroepen: Victorious. Tijdens MIPCOM 2015 maakten de initiatiefnemers bekend dat ze nu ook internationaal gaan. In eerste instantie wordt gemikt op 12 bijkomende markten, waaronder vijf Europese landen: Duitsland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en Italië.
Hoe werkt Victorious? Heel eenvoudig: het platform groepeert alle sociale média in een ruimte gewijd aan 'talenten'.  Accounts op TwitterFacebookYoutube en dergelijke meer worden verzameld en leden kunnen via de app met elkaar communiceren. Dat laat creatievelingen, mediagroepen, sportorganisaties of beroemdheden toe om contacten te leggen en om gezamenlijke plannen te ontwikkelen (en om zo nieuwe inkomsten aan te boren). Dit is geen zandbak voor kleintjes, een minimum van 500.000 volgers (alle sociale media samen) is aangeraden. Iemand als Stromae zou er dus niet misstaan met zijn miljoenen fans. Al van de partij: mensen als Katie Price en Jasmine Thompson, naast diverse media, zoals Russia Today en Play Comedy Club. Ook de Britten van Journeyman Pictures en Freestyle Football World staan op het platform. In Europa is Victorious partner van TF1. En zo zijn mensen als Sébastien Cauet en Chris Marques ("Danse avec les Stars") al van de partij.