Mitsubishi Motors en LDV United vieren vadernacht

Crea / News

vadernachtIn het algemeen mogen we stellen dat vaders zich goed op hun gemak voelen achter het stuur. Maar toch is er een bepaald moment in de wagen dat bij alle vaders het angstzweet spontaan doet uitbreken. Namelijk het moment dat ze hun feestvierende kinderen gaan ophalen en daar in de wagen zitten te wachten aan een duistere discotheek, om pakweg 3u ’s nachts. Daar en dan durft het al eens te spoken in het vaderbrein. Daarom besloten LDV United en Mitsubishi Motors om alle vaders van feestvierende kinderen een hart onder de riem te steken. Niet op vaderdag zelf, maar de nacht ervoor: vadernacht.
Tijdens de nacht van zaterdag 8 juni op zondag 9 juni, vanaf heden officieel gedoopt tot vadernacht, werd er een 2” radiospot uitgezonden op verschillende zenders omstreeks 1u, 2u en 3u. Telkens een tijdstip waarop vele vaders hun feestvierende kinderen in de wagen opwachten aan die twijfelachtige discotheek of dat fuiflokaal. De spot gaat mee in de gedachtengang die elke papa dan weleens heeft: wat is mijn kindje nu aan het doen? Drinken ze daar écht enkel Cola Zero? En waarom is ze al 7 minuten te laat?

De spot is een voorbeeld van het “theatre of the mind” dat radio kan zijn. En laat die ‘mind’ nu nogal vaak op hol slaan bij vele vaders op zulke momenten. Het feit dat ze dit nooit tonen aan het kinderen, maar eerder kalm in de wagen blijven wachten tot hun kinderen opdagen, verdiende volgens Mitsubishi Motors en LDV United een schouderklopje.
Credits:
Client: Mitsubishi Motors
Contact: Cedric Dervoigne, Louise De Bast
Agency: LDV United
CD: Kristof Snels, Dennis Vandewalle,  Dries De bruyn
Creation: Matthew Lootens, Julie Vanderbeck
Client Service Director: Dimitri Mundorff
Account Director: Julie Oostvogels
Account Manager: Ghizlan Afasi, Innie Tran
Radio Production Company: Sonhouse