MIVB brengt reizigers naar verre oorden

Crea / News

mortierbrigadeMet de zomer in aantocht, verrasten mortierbrigade en de MIVB de Brusselaars met een nieuwe campagne. Het bureau creëerde een fictief reisagentschap dat reizen promoot voor onwaarschijnlijk lage prijzen. Affiches met magnifieke landschappen werden verspreid doorheen Brussel in de eerste periode van de campagne. Via de link globetourism.be werd je uitgenodigd om al vanaf €2,10 op ontdekking te gaan in Bali, Quebec en andere bestemmingen. Tijdens een week van intensief teasen konden nieuwsgierigen uitpluizen dat het ging om bestemmingen die zich eigenlijk in Brussel bevinden. Een campagne die je laat zien dat je ook op reis kan door gewoon de MIVB te nemen.
mortierbrigadeNa een week teasen, leidt de campagne vandaag z’n tweede fase. Op de site van de MIVB kan je de mooiste plekken van Brussel ontdekken. De campagne werd gedeclineerd naar televisie en cinema, online, radio, affichage en verschillende activaties. De campagne werd afgetrapt met verschillende affiches die reizen voor €2,10 promoten naar verre bestemmingen Kyoto, San-Francisco, Bali en Quebec. Dat alles al vanaf €2,10. Een bedrag dat overeenstemt met dat van een kaartje voor de metro, tram of bus. De affiches werden bedacht om een tikkeltje argwaan te wekken. Brusselaars die de affiches van dichtbij bekeken, konden ontwaren dat de foto’s niet van vreemde bestemmingen waren maar van echte Brusselse plekken.
mortierbrigadeDe affiches verwijzen naar de site globetourism.be, waar je op een aftelpagina belandt. Vandaag werd de site herleid naar reizen.mivb.be. Daar vind je een lijst met de leukste tips en plekken om te bezoeken in de hoofdstad, alsook de juiste MIVB-routes om ernaartoe te gaan. Het concept werd gedeclineerd naar een spot met beeldtaal van de typische reclamespotjes voor vakantiebestemmingen en verre reizen. Vandaag te bekijken op televisie en in cinema. De televisiespotjes worden vergezeld door twee documentaire-achtige radiospots. In de metrostations werden vijf affichagepanelen omgevormd tot echte displays van ansichtkaartjes. Zo kunnen MIVB-gebruikers hun vrienden verrassen met de groetjes uit één van de “exotische” bestemmingen in kwestie.
mortierbrigadeCredits:
Client: STIB - MIVB
Client contacts: Lionel Lammens, Barbara Foucart, Melisa Dewilde
Agency: mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Nicolas Mouquet, Geoffrey Masse
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Vincent D’Halluin
Producer: Amandine Clio, Margot Van Daele
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Digital Director: Pieter Nijs
Digital Project Manager: Melissa Tack
Development: Geoffrey Vandamme, Steven Vanhercke
Production company: Wanderkeit
Director: Valéry Joseph
Producer: frederik Zaman
DOP: Piet Deyaert
Post-production: wanderkeit
Editor: Matthias Therry
Music: utah-mirrors no sample
Soundstudio: Thomas Vertonghen
Photographer: Antoine Melis
DTP: Sophie Bayeul, Vito Latorrata
Radio: Sonicville