Voor alle Brusselaars is het afgelopen jaar, op zijn minst gezegd, een heel woelige periode geweest. Maar moet daar altijd even negatief over gecommuniceerd worden? In een productie van 87seconds voor MIVB is er bewust gekozen om in een nieuwe campagnevideo, die sinds 5 mei op hun kanalen te zien is, een boodschap van hoop en vertrouwen de wereld in te sturen. De MIVB bedankt hiermee niet alleen haar eigen medewerkers, maar ook de openbaar vervoer-gebruiker, voor het vertrouwen.
In de video spreekt het personage “MIVB” haar passagiers toe, en is af te leiden hoe zeer zij en de stad haar burgers en bezoekers het afgelopen jaar in het straatbeeld heeft gemist. Daar waar de meeste plekken leeg waren en de meesten onder ons in lockdown zaten, bleven de medewerkers van de MIVB, zowel achter als voor de schermen draaien, en daar is de organisatie haar medewerkers zeer dankbaar voor.
Het idee dat de MIVB wou meegeven met het filmpje gaat uit van gemis en solidariteit, en vooral van verbondenheid in tijden van fysieke afwezigheid. De uitwerking was in handen van regisseur Mattias Dewitte en werd in beeld gebracht door cameraman Dries De Clercq. De beelden weerspiegelen een reis doorheen de hoofdstad en haar onmisbaar openbaar vervoernetwerk, van zonsopgang tot zonsondergang, begeleid van een ontroerende luidop gelezen “brief” van MIVB aan de Brusselaars, haar passagiers, en medewerkers van het openbaar vervoernet.
“De boodschap die we onze medewerkers en reizigers wilden meegeven was vrij persoonlijk en emotioneel geladen, wat het moeilijk maakt om niet te vervallen in melige clichés. Gelukkig is dat alles behalve het geval in deze campagne en zijn we zeer tevreden met het eindresultaat én de samenwerking met 87seconds. Ik hoop dat de video een even gevoelige snaar raakt bij de kijker als hij bij ons heeft gedaan,” vertelt Guy Sablon, woordvoerder bij MIVB/STIB.
Frederic De Decker, country manager bij 87seconds, besluit: “Een campagne als deze bewijst eens te meer hoe mooi ons vakgebied kan zijn. Als productiehuis met roots in Brussel zijn we natuurlijk uiterst trots dat MIVB/STIB ons heeft gekozen als partner om deze boodschap aan haar medewerkers en reizigers te communiceren.”
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]
Internationale Marketing Manager - Herock
DE TIJD DAT WERKKLEDING EN VEILIGHEIDSSCHOENEN ALLEEN MAAR FUNCTIONEEL HOEFT TE ZIJN IS […]
Account Executive - Advertype
Hybride (Boortmeerbeek) Fulltime - monday to friday Are you our type? […]