MIVB en Mortierbrigade maken jongeren warm voor jaarabonnement

Crea / News

Door de ‘instagrammable hotspots’ van Brussel in de spotlights te zetten maakt de MIVB jongeren warm voor het voordelige jaarabonnement. Daarmee kunnen jongeren voor maar 12 euro per jaar hun social media-profielen aanvullen met de mooiste plekjes van Brussel. Mortierbrigade werkte samen met Brusselse influencers om een eigentijdse online campagne af te leveren op jongerenformaat.

Want door in te spelen op de plekjes in Brussel die op praktisch alle Brusselse Instagram- en TikTokprofielen opduiken, overtuigt de MIVB haar jonge reizigers om te kiezen voor een jaarabonnement. Je kan er ten slotte het hele jaar alle Brusselse hotspots mee bezoeken, tegen een erg lage prijs. Om zoveel mogelijk jonge ketten te bereiken, werkte de MIVB samen met influencers Shauna Dewit en Giancarlo Lauria. Voor de campagne werden online video’s, social media content, OOH, DOOH en online bannering gecreëerd. Maar ook radiospots met een aangepaste versie voor Spotify en een cinemaspot.

CREDITS

Client: STIB/MIVB
Client contacts: Béatrice Pâques, Lionel Lammens, Barbara Foucart, Ruth Neirynck

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Strategy: Maaike De Wae
Lead Producer : Amandine Clio Junior Producer: Evy De Koninck

Social Media Manager : Emma Poorters Copy FR : Nico Mouquet
Copy NL : Adriaan De Laender

Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul

Soundstudio: Sonhouse

Videoproduction: DIGIZIK
Director: Benoît Do Quang
VFX Artist: Julien Mercier
1st AC/Gaffer: Rayan Imoula
Keygrip: Benoît Dericke
Intern: Ninon Cordier
Cast/Influencer: Shauna Dewit represented by BeInfluence Europe Production Director: Sarah Notard

Account Manager: Isabelle Vertongen Account Director: Samantha Lomonaco