De nieuwe metrostellen rijden eind 2019 het MIVB-net op. Nieuwsgierigen kunnen de metrostellen nu al vier dagen lang exclusief ontdekken onder de vorm van een maquette op ware grootte in het kader van de beurs #We Are Mobility die wordt gehouden in de marge van het Autosalon.
"De nieuwe metro voorstellen op het Autosalon, dat moet je durven," lacht Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet. "Wij doen dit echter, want we geloven in een multimodale toekomst.Een metro tussen de auto’s, dat gaat de aandacht trekken. De kwaliteit van de maquettes zal vervolgens de bezoekers verleiden. Dit komt goed uit want het aantrekken van een groter publiek naar het openbaar vervoer is een van onze doelstellingen. De metro vormt een troef in het verbeteren van de mobiliteit. Deze hier kunnen promoten, dankzij FEBIAC, vormt het bewijs dat de geesten evolueren en dat alle mobiliteitsactoren voortaan samen naar de toekomst moeten kijken."
Nog tot zondag 21 januari kunnen de bezoekers in Paleis 10 de maquette ontdekken van de toekomstige M7-metrostellen, onderverdeeld in drie elementen: een gedeelte met een reizigerscompartiment waar de bezoekers kunnen binnengaan en dat een mengeling toont van verschillende configuraties (laterale en tegenoverliggende zitjes), een stuurpost en de voorkant van een voertuig zonder stuurpost, zoals op termijn de automatische metro er zal uitzien. Er is eveneens een filmpje te zien waarin het ontstaan van de metrostellen wordt uitgelegd. De reizigers konden eind oktober in premetrostation Albert al op foto kennismaken met de nieuwe M7-metrostellen. Toen konden ze hun mening geven over de “look” door hun favoriete kleur te kiezen uit brons of zilver. 7.455 reizigers antwoordden tussen 25 oktober en 19 december. Zilver sleepte de meeste stemmen in de wacht. Na de exclusieve presentatie op de beurs #We Are Mobility worden de 3 elementen van de maquette tentoongesteld in het Trammuseum aan de Tervurenlaan in Sint-Pieters-Woluwe.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]